همشهری آنلاین: مدیر کل تعاون استان تهران نحوه پرداخت وام 15 میلیون تومانی در راستای اجرای طرح واگذاری مسکن 99 ساله‌ اجاره‌ای را اعلام کرد.

اکبر علی گلی در گفتگو با مهر گفت: زمین‌های اجاره ای 99 ساله، دارای وام 15 میلیون تومانی ساخت است که این میزان تسهیلات همزمان با واگذاری زمین به تعاونی های مسکن مهر تعلق می گیرد.

وی اظهار داشت: از مبلغ وام 15 میلیون تومانی مذکور، مبلغ یک میلیون تومان آن در زمان شروع کار ساخت واحدهای مسکونی در زمین های تعاونی و مابقی آن در حین ساخت پرداخت می شود.

علی گلی با بیان اینکه هم اکنون کار ثبت نام از متقاضیان زمین های تعاونی 99 ساله توسط تعاونی مسکن مهر آغاز شده است، تصریح کرد: تعداد ثبت نام شدگان تا این مرحله به مرز بیش از هشت هزار نفر رسیده و تعاونی با انتخاب هیات مؤسس در حال  شکل گیری است.

مدیر کل تعاون استان تهران از احتمال تشکیل 2 یا 3 تعاونی مسکن مهر در تهران خبر داد و افزود: برآورد اولیه از تعداد متقاضیان دریافت زمین حدود 10 هزار نفر بوده اما با افزایش تعداد متقاضیان،به منظور کنترل و سرویس دهی بهتر، ممکن است تعداد تعاونی ها به 2 یا 3 تعاونی افزایش یابد.

علی گلی بیان داشت: افراد سایر تعاونی های مسکن در صورت انصراف قطعی می توانند در تعاونی مسکن مهر ثبت نام کنند و از امکاناتی که دولت بوجود آورده استفاده نمایند.

وی یکی از مهمترین مشکلات و موانع کار ساخت این گونه واحدهای مسکونی راعدم پرداخت به موقع پول از سوی اعضا تعاونی ها دانست وتصریح کرد: این مشکل با پرداخت وام بلند مدت به واحدها رفع خواهد شد.

مدیر کل تعاون استان تهران سقف وام ساخت واحدهای مسکونی در تعاونی مسکن مهر را 15 میلیون تومان و در تعاونی های دیگر تا 10 میلیون تومان اعلام کرد [سابقه موضوع] و بیان داشت: تعاونی مسکن مهر نیز همچون سایر تعاونی های مسکن است اما در آن محدودیت سقف اعضا برداشته شده است.

کد خبر 27167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز