سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی نژاد با تاکید بر عزم دولت برای حل مشکل مسکن گفت: همه مسئولان کشور در بخش مسکن بویژه مدیران وزارت مسکن و استانداران باید با ایجاد نهضتی فراگیر در سراسر کشور، تا پایان امسال چشم‌انداز روشنی را در این بخش ایجاد کنند.

رئیس جمهوری در جلسه مشترک استانداران و مدیران کل مسکن و شهرسازی استان‌های سراسر کشور، افزود: در ساخت مسکن باید علاوه بر توجه به شهرسازی و معماری اسلامی‌– ایرانی، برای هر استان نیز شرایط آن منطقه و فرهنگ مردم را در نظر گرفت و ضمن اجرای طرحهای جدید و ساخت مسکن استاندارد و با کیفیت، باعث ایجاد آرامش در میان قشرهای مختلف جامعه شد.
احمدی نژاد با اشاره به ضرورت کاهش هزینه‌های ساخت مسکن، تصریح کرد: زمین، مصالح ساختمانی و نیروی انسانی عوامل اصلی تولید مسکن هستند که کاهش یا حذف قیمت زمین از هزینه‌های مسکن با استفاده از اجاره بلند مدت زمین‌های دولتی، استفاده از سرمایه‌گذاریهای خارجی، تخفیف در عوارض بویژه در بافتهای فرسوده و حذف هزینه‌های غیر ضروری، همچنین انبوه سازی مسکن از راه‌هایی هستند که باعث کاهش قیمت مسکن می‌شوند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه متاسفانه با وجود برخی تلاشها تاکنون برنامه مدونی برای تهیه مسکن مردم اجرا نشده است، ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد کمیته‌ای برای تامین ثبات در بازار مصالح ساختمانی افزود: در موضوع نیروی انسانی ماهر در ساخت و ساز مسکن هم می‌توان از جوانان بومی‌هر منطقه پس از آموزشهای فنی و حرفه‌ای لازم استفاده کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز دوره جدید شوراهای اسلامی‌شهر و روستا از هفته آینده بر ضرورت حمایت و کمک استانداران و برگزیدگان مردم در راستای حل مشکلات شهرها و روستاها تاکید کرد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه انتخاب شهرداران یکی از وظایف مهم شوراها است گفت: مسئولان استانی باید کمک کنند تا شهرداران خوب، پر تلاش و در خدمت مردم برای مدیریت شهری انتخاب شوند.
کد خبر 20420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز