مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: توجه به رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی در سطح شهر به عنوان یکی از رویکردهای جدید مدیریت شهری به شمار می‌رود.

به همین منظور طی 9 ماهه گذشته 6 مرکز درمناطق 10،2،9،15،8و 11 راه‌اندازی شده و تا پایان امسال نیز 10 مرکز رشد و توسعه کارآفرینی با رویکردهای مختلف درسطح مناطق تهران احداث خواهد شد.

در این مراکز علاوه بر استقبال از ایده‌های نو و ابتکارات جدید، پرورش استعدادهای جوانان جویای کار مد نظر دست اندرکاران این گونه مراکز قرار می‌گیرد، تا با توانمندسازی این گونه افراد و امکان و زمینه جذب آنان در بازار کار بیش از پیش میسر گردد.

به گفته ناصر عبادتی دبیر ستاد کارآفرینی شهر تهران، به زودی براساس توافقات صورت گرفته ازسوی شهرداری تهران با دانشگاه تهران یک کلینیک مشاوره کارآفرینی راه‌اندازی خواهد شد.

در این مرکز به اقشار مختلف اعم از متخصصین، فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها و عموم کسانی که متقاضی دریافت اطلاعات حقوقی، قانونی، بازاریابی درباره حوزه کاری موردنظرخود هستند اطلاعاتی تخصصی وخدمات مشاوره‌ای ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: طی توافق‌نامه‌ای با وزارت کار و امور اجتماعی مقرر شده است از یک طرف  شهرداری علاوه بر فراهم‌ کردن امکانات فیزیکی با همکاری وزارت کار و با استفاده از ضوابط و آیین‌نامه‌های وزارت کار و مراکز فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های کسب و کار خانگی، IT، صنعتی، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و فنی، ایجادزمینه کسب و کار جدید و... به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهد.

عبادتی هزینه عملیاتی امسال حوزه کارآفرینی شهرداری تهران را 20 میلیاردریال اعلام کردکه صرف ایجاد کارگاه ها، برپایی جشنوارهای کارآفرینی و دوره های آموزشی و توسعه  مراکز کارآفرینی خواهد شد.

دبیر ستاد کارآفرینی درباره تسهیلات اعطای وام‌های خوداشتغالی گفت: شهرداری تهران مستقیماً در پرداخت این گونه وام‌ها نقشی ندارد اما می‌تواند از شرکت‌ها و موسسات و سازمان‌هایی که به صورت مشارکتی با آنها دراجرای پروژه‌های شهری قرارداد دارد و یا بابت اندوخته‌هایی که نزد برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری دارد با استفاده از این موقعیت اقدام به معرفی کارآفرینان به این گونه مراکز کند.

کد خبر 20794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز