یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب واگذاری امور حمایتی بهزیستی به کمیته امداد، وظایف باقی مانده (پیشگیری و توانبخشی) بهزیستی سنخیتی با وزارت رفاه ندارد و باید در حوزه وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.

انوشیروان محسنی بندپی در خصوص مخالفت کمیسیون بهداشت برای واگذاری امور حمایتی بهزیستی به کمیته امداد افزود: کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس مخالف بند «ش» تبصره 14 قانون بودجه بود اما با این وجود در نهایت به تصویب مجلس رسید و قانونی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب بند مذکور، وظایف بهزیستی در حوزه توانبخشی و پیشگیری خواهد بود به همین دلیل این وظایف دیگر سنخیتی با اهداف وزارت رفاه ندارد و به حوزه سلامت و بهداشت باز می‌گردد. بنابراین در شرایط موجود به دنبال این هستیم که طرحی را در مجلس مطرح کنیم که بهزیستی در حوزه وزارت بهداشت قرارگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: خدمات ارائه شده توسط بهزیستی مانند مشاوره، ژنتیک، فیزیوتراپی و... به حوزه بهداشت و درمان باز می‌گردد بنابراین باید از وزارت رفاه جدا شود.

محسنی بندپی گفت: هم اکنون نیز در حال انجام کار کارشناسی در این رابطه هستیم و ابتدا این طرح را در کمیسیون بهداشت مجلس مطرح و حداکثر ظرف 2 یا 3 هفته آینده به صورت طرح دو فوریتی در مجلس ارائه می‌کنیم.

چالش سالمندان همچنان باقی است

وضعیت سالمندان تحت پوشش کمیته امداد مهم‌ترین بحثی است که این روزها در میان است در حالی که از سوی برخی منابع خبری اعلام شده بود که قرار است تمامی سالمندان به سازمان بهزیستی منتقل شوند به نظر می‌رسد که هنوز بر سر این نظر توافق نهایی بدست نیامده است.

این بار علی ماهر، سرپرست دفتر برنامه ریزی امور حمایتی و امدادی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، در این باره  گفته است: اختلاف نظر بر سر ماهیت این امر میان کمیته امداد و بهزیستی وجود دارد که این اختلافات در جلسات کارشناسی به نتیجه خواهد رسید.

حسین بحیرایی معاون امور حمایتی کمیته امداد نیز توضیح داده‌است:  در خصوص بحث سالمندان معتقدیم این افراد معلول تلقی نمی‌شوند و جزء نیازمندان هستند که در نهایت باید برای رفع این مشکل به بحث و بررسی بنشینیم.

زنان سرپرست خانوار

محمد علی مقنیان، مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از ارائه طرح جدیدی برای زنان سرپرست خانوار خبر داد.

به گزارش ایسنا مقنیان گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد حمایت از زنان سرپرست خانوار طرح مفصلی را در دست بررسی دارد که در 19 ماده نهایی شده و در آینده نزدیک بررسی‌های بیشتر صورت خواهد گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعتقاد بر این که این واگذاری باید صورت می‌گرفت، خاطر نشان کرد: در این شرایط بسیاری از موازی‌کاری‌ها به ما صدمه وارد می‌کرد لذا ما پافشاری داشتیم تا این طرح حذف نشود و وقتی که در کمیسیون تلفیق نیز به دلیل غیر‌بودجه‌ای بودن آن را حذف کردند در تلاش بودیم در صحن مجلس از آن دفاع کنیم.

کد خبر 19113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز