گروه اجتماعی: در حالیکه کارشناسان بسیاری از واگذاری وظایف حمایتی سازمان بهزیستی کشور به کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار نارضایتی کرده‌اند، وزیر رفاه و تامین اجتماعی با حضور در برنامه "گفتگوی ویژه خبری" شبکه دو سیما به دفاع از این تصمیم پرداخت.

عبدالرضا مصری  با تاکید بر اینکه بر اساس این تصمیم از بوجود آمدن همپوشانی‌ها جلوگیری خواهد شد به این نکته اشاره کرد که از این پس سازمان بهزیستی می‌تواند به انجام سایر خدماتی که بر عهده دارد بپردازد.

در همین راستا وی در آخرین سفر استان هیات دولت به یزد گفت: در این رابطه اولین هدف، ایجاد قوت و قدرت در سازمان بهزیستی در خصوص وظایف تقریباً مغفول ‌مانده‌ مرتبط با پیشگیری، توانبخشی و آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، دختران فراری، کارتن‌خواب‌ها و اعتیاد است؛ این در حالیست که وضعیت کنونی سازمان بهزیستی در امر پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، ایده‌آل نیست.

به گزارش ایسنا وزیر رفاه و تامین اجتماعی افزود: از سویی دیگر حدود 5/4 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و با افزایش500 هزار نفری افراد نیازمند حمایت به جمعیت تحت پوشش این کمیته، فرصتی در اختیار بهزیستی قرار می‌گیرد تا وظایف اصلی خود را انجام دهد. 

محمود میرزمانی،‌ معاون پیشگیری سازمان بهزیستی، نیز اعلام کرد: تصمیم دولت و مجلس برای واگذاری بودجه‌های حمایتی بهزیستی به کمیته امداد اکنون نهایی شده است و اقدام خاصی نمی‌توان انجام داد و اقداماتی مانند استعفا یا مخالفت با این مصوبه درست نیست بلکه باید تلاش کنیم با تقویت سایر خدمات بهزیستی که حیطه گسترده‌ای هم دارد در زمینه خدمات تخصصی بهزیستی به خصوص در زمینه پیشگیری و توانبخشی فعالیت کنیم.بنا بر خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس وی افزود: حالا که کارهای بهزیستی سبک تر شده است خیلی بهتر می‌توانیم به وظایف دیگر بهزیستی که قبلاً خیلی نتوانسته‌ایم به خوبی آن‌ها را اجرا کنیم، بپردازیم.

این در حالی است که در پی تصمیم نمایندگان مجلس در واگذاری خدمات حمایتی به کمیته امداد تمامی معاونین سازمان بهزیستی در اعتراض به این نظر متن استعفایشان را تسلیم رئیس سازمان کردند.

کد خبر 17963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز