گروه اجتماعی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 15 بهمن، تکلیف مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی را مشخص می‌کنند.

ابوالقاسم مختاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس امروز پیرامون انتقال بخش حمایتی سازمان بهزیستی به کمیته امداد امام خمینی(ره) تصمیم می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات انجام شده مربوط به لایحه بودجه سال آینده کشور و اختصاص بودجه به هر یک از این دو سازمان است توضیح داد: اعضای کمیسیون اجتماعی درباره واگذاری بودجه به هر یک از این دو نهاد با توجه به وظایف واگذار شده تصمیم خواهند گرفت.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موازی کاریهای انجام شده افزود: سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) در ایجاد خدمات حمایتی برای افراد واجد شرایط دچار موازی کاری شده‌اند و این موازی کاری سبب شده است تا نمایندگان مجلس برای حذف این موازی‌کاری‌ها راه‌حلی بیاندیشند.

به اعتقاد این نماینده مجلس شورای اسلامی نه تنها موازی‌کاری‌های پیش آمده بلکه تفاوت‌هایی که این دو نهاد در ارائه خدمات به افراد تحت پوشش خود دارند نیز یکی از مهمترین دلایل برای تصمیم گیری جدید در مجلس شورای اسلامی شده است.

مختاری با اشاره به یکسان نبودن خدمات ارائه شده از سوی این دو نهاد حمایتی گفت: مشکل همپوشانی‌های ایجاد شده به وسیله یک بانک اطلاعات شخصی از سوی این نهادها کاملاً برطرف می‌شود اما یکسان نبودن خدماتی که به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود همچنان پابرجاست.

گفتنی است در صورتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم به حذف خدمات حمایتی از بودجه سال آینده بهزیستی بگیرند زنان سرپرست خانوار و کودکان بدون سرپرست تحت پوشش این سازمان به کمیته امداد امام خمینی سپرده خواهند شد اما براساس اصل 21 و 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی لایحه قانونی راجع به تشکیل سازمان بهزیستی کشور مصوب سال 1359 شورای انقلاب جمهوری اسلامی و اصلاحات بعدی و نیز قانون تأمین زنان و کودکان مصوب سال 1371 مجلس شورای اسلامی سازمان بهزیستی کشور به عنوان مجری و متولی حمایت از زنان و کودکان فاقد سرپرست و نیازمند به حمایت مستمر و موردی تعیین شده است.

کد خبر 14833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز