گروه اجتماعی: مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق معلولین واگذاری امور زنان سرپرست خانوار را مغایر با رهنمودهای مقام معظم رهبری و اصل 44 قانون اساسی دانست.

علی همت محمودنژاد در مصاحبه با همشهری، طرح این موضوع را در چارچوب لایحه بودجه سال 1385 اقدامی‌در راستای انحلال سازمان بهزیستی خواند که اکنون به این صورت مطرح شده است.

محمودنژاد گفت بودجه سازمان بهزیستی از طریق دولت تامین می‌شود و مجلس، سازمان بازرسی کل کشور و سایر سازمانهای نظارتی کشور بر هزینه آن نظارت می‌کنند، در حالی که بودجه کمیته امداد خارج از شمول محسوب می‌شود. از این رو، انتقال این بودجه نه تنها غیرقانونی بلکه دخل و تصرف در بیت‌المال است و چه بسا در پاره‌ای موارد به فعالیتهای شبهه‌ناک منجر شود.

وی اضافه کرد نزدیک به 500 مرکز غیردولتی در کشور عهده‌دار فعالیتهای زنان سرپرست خانوار هستند که در این مراکز حدود 3000 نفر مددکار و مددیار مشغول به کار هستند و در صورت عملی شدن این طرح،‌ بیم از بیکاری این افراد وجود دارد.

محمودنژاد این امر را مغایر با رهنمودهای مقام معظم رهبری و اصل 44 قانون اساسی ارزیابی کرد.

مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق معلولین همچنین تصویب این طرح را باعث تضعیف سازمان بهزیستی و به طبع آن موقعیت معلولین در کشور ارزیابی کرد. وی پیش‌بینی کرد در صورت تصویب طرح، معلولین خواستار تأسیس وزارت رفاه معلولین مانند کشور افغانستان شوند.

وی یادآوری کرد افغانستان از نظر اجتماعی،‌ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تفاوتهای قابل توجهی با ایران دارد، اما دارای وزارت رفاه معلولین است.

محمودنژاد در پایان اظهار امیدواری کرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌با بررسیهای دقیق و کارشناسانه،‌ با این طرح ناسنجیده مخالفت کنند و نشان دهند مجلس خانه ملت است.

کد خبر 15213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز