مینا شهنی: بازنشستگان تأمین اجتماعی از دریافت مستمری 200 هزار تومانی برای سال گذشته و سال جاری محروم ماندند.

عبدالرضا مصری، ‌وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، با بیان اینکه هیچ گونه پشتوانه مالی برای پرداخت مستمری حداقلی به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی وجود ندارد گفت:  این بحث هیچ منبعی  نداشته و هیچ مستند قانونی در این باره وجود ندارد.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در پاسخ به این سؤال که بنا بر اخبار منتشره در روزهای پایانی سال گذشته به بازنشستگان تأمین اجتماعی وعده پرداخت مستمری 200 هزار تومان برای 2 ماه پایانی سال داده شد به صراحت اعلام کرد: این بحث اصلاً صحت ندارد و آنچه که در روزنامه‌ها اعلام شده دلیلی بر وجود مصوبه مجلس و دولت نبوده ‌است، در صورتی که کسی مصوبه‌ای از دولت و مجلس شورای اسلامی داشته باشد من این مصوبه را اجرا خواهم کرد.

مصری با تاکید بر اینکه برای امسال نیز هنوز هیچ مصوبه‌ای در این زمینه نداریم افزود: سعی می‌کنیم منبعی پیدا کنیم ولی هنوز این کار انجام نشده است.

وی در پاسخ به اینکه در صورت پیداکردن منبع مالی پرداخت مابه تفاوت سال قبل نیز انجام خواهد شد یا نه؟ گفت: خیر حتی در صورت یافتن منبع مالی مناسب نیز، ما به تفاوتی برای سال قبل پرداخت نخواهد شد.

محمد خبازها، رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، درباره اظهارات وزیر رفاه و تأمین اجتماعی گفت: جای تأسف دارد که وزیر محترم رفاه در زمانی که ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتند همراه بازنشستگان بودند و اکنون که به مقام وزارت رسیده‌اند نه تنها با بازنشستگان تأمین اجتماعی همکاری نکرده‌اند که در جبهه مقابل بازنشستگان قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس تاکید کرده‌اند که برای تأمین بودجه دولت باید به مجلس لایحه بیاورد گفت: در بهمن ماه سال گذشته در پی رایزنی با نمایندگان مجلس برای حل مشکل حداقل بگیرهای سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت مستمری 200 هزار تومانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به روشنی اعلام کردند که تنها را ه موجود برای حل این مشکل آوردن لایحه توسط دولت است.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با گلایه از عملکرد وزارت رفاه در زمان تصدی‌گری مصری اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس اصل 75 قانون اساسی نمی‌توانند در زمینه تأمین بودجه برای حل مشکلمستمری بازنشستگان  اقدام نمایند به همین دلیل تنها راه باقیمانده برای بازنشستگان این است که در رویارویی با وزیر رفاه و تأمین اجتماعی به پاسخی برای این بی‌توجهی دست یابد.

خبازها تاکید کرد: در شرایط کنونی به نظر می‌رسد تنها راه باقیمانده برای بازنشستگان برای  دریافت این کمک از سوی دولت تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی یا دولت باشد چرا که کمک دولت از محل بودجه همگانی است و بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز مانند سایر بازنشستگان کشور حق دارند از آن برخوردار باشند، در این شرایط به نظر می‌رسد بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی شهروند درجه 2 به حساب آمده باشند.

موسی الرضا ثروتی،‌ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نیز در این باره گفته است: مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که برای پرداخت مابه تفاوت حداقلی مستمری بگیران هیچ بودجه‌ای در اختیار این سازمان قرار نگرفته‌است.

اما ثروتی تأکید کرده است که با توجه به اینکه پرداخت مابه‌تفاوت مستمری 2 ماه پایانی سال گذشته از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شده‌است دولت موظف به پرداخت این مابه تفاوت برای 2 ماه  پایانی سال گذشته است.

کد خبر 19478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز