دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: وزیر رفاه اعلام کرد: در کشور ما هیچ‌کس زیر خط فقر مطلق نیست.

عبدالرضا  مصری با تاکید بر اینکه بر اساس تعاریف بین‌المللی افراد دارای درآمد یک دلار زیر خط فقر مطلقند افزود: با توجه به اینکه مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در سال‌های گذشته افزایش داشته‌است ما در سال جاری هیچ فردی را با درآمد کمتر از یک دلار، خط فقر مطلق، در کشورمان نداریم.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با انتقاد از عدم افزایش مستمری مددجویان طی سالهای 1381تا 1383 گفت: در سال آینده نیز مستمری مددجویان افزایشی ندارد اما سعی خواهد شد  از راه‌های دیگری به آنان کمک شود.

مصری معتقد است که در حال حاضر جمعیت فقیر کشورمان با رشد معکوس روبرو شده است. دلیل این رخداد افزایش پلکانی مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در 2سال اخیر بوده است چون کسانی مشمول قانون افزایش مستمری شدند که زیر پوشش بودند و در این میان افرادی که از سوی هیچ نهاد حمایتی پشتیبانی نشدند از دریافت هر نوع کمکی دور ماندند.

وی درباره تاثیر اجرای اصل 44 بر سازمان تامین اجتماعی گفت: با اجرای این اصل تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی بیشتر خواهد شد و همین افزایش سبب رونق بیشتر این سازمان در آینده‌ای نه چندان دور خواهد شد.

مصری افزود: ما اعتقاد داریم هر چقدر چتر تامین اجتماعی را گسترش بدهیم از سرریز افراد به بخش حمایتی کاسته می‌شود، با توجه به اینکه سعی در جلوگیری از گسترش بخش حمایتی داریم  سیاست وزارت رفاه بر این است که افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بیشتر شوند.

توزیع رایگان سبد کالای اساسی کارکنان دولت

وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: از هفته آینده بین تمامی کارکنان دولت اعم از بازنشسته و شاغل، سبد کالای سرانه 30 هزار تومان برنج و روغن، قند و شکر، گوشت و مرغ، به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

عبدالرضا مصری در حاشیه همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی گفت: آماده توزیع سبد کالای کارکنان دولت هستیم و 120میلیارد تومان اعتبار آن در دولت تعیین شده و به تمامی بازنشستگان دولتی و کارکنان مشمول تبصره 160 قانون برنامه چهارم، یعنی نهادهای انقلابی، سازمان‌ها و دستگاه‌ها تعلق می‌گیرد.

کد خبر 17673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز