شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت:‌ تمامی کارفرمایان تحت پوشش بیمه اجباری قرار می‌گیرند.

عبدالرضا مصری با بیان اینکه در سال‌های گذشته کارفرمایان حق نداشتند در فهرست بیمه کارگا‌هشان قرار گیرند افزود: پیش از این منع قانونی برای بیمه کارفرمایان در کشور وجود داشت اما با تمهیدات انجام شده از این پس این گروه از بیمه پردازان می‌توانند در لیست بیمه جای گیرند.

به گفته وزیر رفاه و تامین اجتماعی تمامی موانع قانونی این مشکل برداشته شده و سازمان تامین اجتماعی مکلف به ثبت نام کارفرمایان در فهرست بیمه است.

پیش از این داوود مددی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، در روزهای پایانی سال گذشته گفته بود سعی خواهد شد که صاحبان حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش بیمه اجباری قرار گیرند. مددی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه شده‌است اعلام زمان شروع اجرای این طرح را سال جاری اعلام کرد.

این در حالی‌ است که اکنون وزیر رفاه می‌گوید: برای اصلاح وضعیت  بوجود آمده از این پس کارگر و کارفرمای‌ یک کارگاه، می‌توانند لیست اسامی خود را بدون هیچ منع قانونی برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن، به سازمان تأمین اجتماعی ارسال کنند.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه پیش از این تخلفاتی در زمینه ثبت نام کارفرمایان به عنوان کارگر در دیگر کارگاه‌ها رایج شده بود و این تخلف رو به رشد بود افزود: با از میان رفتن این محدودیت امیدواریم با کاهش چشمگیری در تخلفات بیمه روبرو شویم.

اما محمد‌علی مقنیان، مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در این باره گفت: بیمه اجباری کارفرمایان نیازمند تصویب قانون است.

وی در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا با اشاره به این‌که هم‌اکنون کارفرمایان می‌توانند در لیست اسامی بیمه‌شدگان کارگاه خود، نام خود را نیز درج کنند و تحت پوشش بیمه
خویش فرمای سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند، افزود: رد کردن اسم کارفرما در لیست بیمه شدگان اختیاری است.

وی تصریح کرد:‌ هم اکنون تسهیلات بیمه خویش‌فرمای سازمان تامین اجتماعی قابل توجه و همانند بیمه اجباری است، و مشمولان بیمه خویش‌فرما از تسهیلات مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و درمان برخوردار می‌شوند.

مقنیان خاطرنشان کرد: کارگاه‌هایی که دارای کمتر از 5 نفر کارگر هستند نیز از شمول قانون کار خارج شده‌اند اما در این میان نانوایی‌ها مستثنی هستند.

کد خبر 19578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز