مینا شهنی: امسال تعداد کسانی که در گروه‌های اقشار آسیب‌پذیر جای می‌گیرند به 12 میلیون نفر می‌رسد.

اقشار آسیب‌پذیر شناسایی شده توسط نهادهای حمایتی تا پایان سال گذشته 9 میلیون نفر اعلام شده بود که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در وزارت رفاه و تامین اجتماعی امسال به این گروه 3 میلیون نفر دیگر نیز افزوده خواهد شد.

شناسایی 3 میلیون نفر از این گروه در سال جاری بر عهده سازمان بهزیستی و کمیته امداد گذاشته شده است.

مهدی عبدوس معاون پشتیبانی سازمان بهزیستی در این باره گفت: شناسایی اقشار آسیب‌پذیر در بهزیستی از طریق گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار و کلینیک‌های مددکاری و خیریه‌هایی که از بهزیستی مجوز گرفته‌اند در حال انجام است.

وی در باره چگونگی انجام این کار افزود: افراد مراجعه کننده یا کسانی که توسط کارشناسان به مراکز زیر پوشش سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند از سوی کارشناسان نیازسنجی می‌شوند و در صورت تشخیص کارشناسان در گروه اقشار آسیب‌پذیر جای می‌گیرند.

افراد شناسایی شده ممکن است خانواده یک شخص معتاد و یا یک زن در معرض طلاق باشد که علاوه بر نیاز به یارانه‌ها نیازهای دیگری از قبیل مشاوره هم داشته باشد.

 به این ترتیب فرد شناسایی شده در فهرست کسانی قرار می‌گیرد که واجد شرایط گرفتن یارانه باشند، سایر خدمات نیز از سوی سازمان بهزیستی در اختیار این گروه قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون پشتیبانی سازمان بهزیستی از سهمیه در نظر گرفته شده برای این سازمان اطلاع دقیقی در دست نیست ولی در حال حاضر علاوه بر 5/1 میلیون نفری که در سال گذشته در فهرست یارانه سازمان بهزیستی بودند در سال جاری پیش‌بینی می‌شود که 5/1 میلیون نفر دیگر نیز به این گروه افزوده شود.

اسحاق صلاحی کجور، معاون یارانه‌ها و فقرزدایی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، در روزهای پایانی بهمن ماه سال گذشته تنها به ذکر این نکته که تعداد اقشار آسیب‌پذیر شناسایی شده از 9 به 12 میلیون نفر می‌رسد بسنده کرده و درباره چگونگی تقسیم این 3 میلیون میان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی سخنی نگفته است. به گفته صلاحی قرار است این جمعیت 12 میلیون نفری در سال جاری از کالابرگ ویژه برخوردار شوند.

معاون یارانه‌ها و فقرزدایی وزارت رفاه معتقد است با شناسایی 3 میلیون از اقشار آسیب‌پذیر جدید در سال آینده، شناسایی این اقشار در کشور سامان خواهد یافت.

کد خبر 18898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز