گروه اجتماعی: سرانجام زمان پرداخت حقوق 200هزار تومانی بازنشستگان از سوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام شد.

داوود مددی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، در این باره گفت: افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از 5 تیر ماه آغاز می‌شود.

به این ترتیب این گروه از بازنشستگان می‌توانند علاوه بر افزایش حقوق در تیر ماه، میزان ما‌به‌التفاوت این مبلغ را از ابتدای سال جاری دریافت کنند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد‌: افزایش حقوق تا 20 تیر به ترتیب حروف الفبا در فیش حقوقی بازنشستگان اعمال می‌شود. مددی تاکید کرده‌است که افزایش حقوق 200 هزار تومانی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی فقط از ابتدای امسال محاسبه و به آنان پرداخت خواهد شد.

این در حالی است که نمایندگان مجلس سال گذشته برای جبران مابه‌التفاوت مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در دو ماهه آخر سال 85 با اختصاص 110 میلیارد تومان بودجه موافقت کردند و پس از آن نیز نمایندگان تاکید کردند که حقوق دو ماهه پایانی سال 85 بازنشستگان باید 200 هزار تومان محاسبه و به آنان پرداخت شود.

اما مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی که از توانایی دستگاه متبوعش  برای پرداخت اضافه حقوق سخن گفته بود، به ناگاه در روزهای پایانی سال و پس از تصمیم نمایندگان در کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفت که با توجه به درگیر شدن در روزهای پایانی سال توانایی رساندن این بخش از مساعدت دولت به بازنشستگان را ندارد و انجام این کار به امسال موکول شد.

اما از نخستین روزهای سال جدید ساز مخالف با این مساعدت دولت نواخته شد. وزیر رفاه و تامین اجتماعی تیر خلاص مستمری‌های 2ماه پایانی سال85  را شلیک کرد.

عبد‌الرضا مصری، وزیر رفاه و تامین اجتماعی، در یکی از نخستین حضورهای خبری‌اش در سال جدید گفت که پرداخت این مساعدت از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور و از فروردین 86 انجام خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که وعده سال گذشته نمایندگان مجلس چه خواهد شد، پاسخ داد: در زمینه پرداخت حقوق 200 هزار تومان برای 2 ماه پایانی سال 85 هیچ قانونی از سوی هیچ مرجع رسمی تصویب نشده است و به این ترتیب نسخه 200 هزار تومانی سال 1385 بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پیچیده شد.

اکنون نیز مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بدون هیچ اشاره‌ای به وعده داده شده نمایندگان به بازنشستگان تامین اجتماعی به روشنی اعلام کرده‌است که این افزایش از فروردین سال1386 اجرا خواهد شد. به این ترتیب وعده نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی هرگز محقق نشد.

کد خبر 22939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز