گروه اجتماعی: تمامی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی شامل بانک‌ها و شهرداری‌ها مکلفند کارکنان و بازنشستگان خود را تحت پوشش بیمه عمر و حوادث درآورند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان بازنشستگی کشور ضمن بیان این مطلب  افزود: برخی از بازنشستگان اطلاعی از این موضوع ندارند، بنابراین لازم است آنها به دستگاه مربوطه خود مراجعه کنند تا نسبت به بیمه شدن خود مطمئن شوند.

حسن مسافری در ادامه تصریح کرد: سازمان بازنشستگی چندی پیش به عنوان دستگاه بیمه‌گر در زمینه بیمه عمر و حوادث انتخاب شد که سقف سنی استفاده از مزایای این بیمه‌ها را که در گذشته 70 سال بود حذف کرد.

وی عنوان کرد: بازنشستگان قبل از سال 67 که مشمول بیمه عمر و حوادث نبودند، نیز در شمول این قانون قرار می‌گیرند.

ایجاد دو «خانه مهر بازنشستگان» در هر استان

از سوی دیگر معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از راه‌اندازی یک «خانه مهر بازنشستگان» درمرکز هر  استان در کشور خبر داد.

محمد بنائیان گفت: یکی از مهمترین مصوبات دولت در سفرهای استانی احداث خانه‌های مهر پیشکسوتان صندوق‌های بازنشستگی است که در سازمان تأمین اجتماعی هم تلاش در اجرای این مصوبه خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: در هر استان دو باب «خانه مهر» ساخته می‌شود که یکی از اینها توسط سازمان تأمین اجتماعی و یکی توسط سازمان بازنشستگی کشوری ساخته می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر طرح تیپ این خانه‌ها دریافت شده است و این خانه‌ها در مرکز هر استان بنا به شرایط جغرافیایی هر استان شکل ویژه‌ای دارد.

بنائیان افزود: خانه‌های مهر به منظور ارائه امکانات رفاهی و ایجاد محلی برای تجمع بازنشستگان در پارک‌های بزرگ مراکز استان‌ها تأسیس می‌‌شود.

کد خبر 27174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز