گروه اجتماعی: دومین شعبه سیار تأمین اجتماعی، همزمان با گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی در تهران بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی تأمین اجتماعی، محسن شاکری، مدیرکل تأمین اجتماعی تهران بزرگ، مهم‌ترین هدف راه‌اندازی شعب سیار را جلب رضایتمندی بیمه شدگان و کارفرمایان و همچنین کاهش صف‌های طولانی شعب، حذف مراجعه‌های غیرضروری بیمه‌شدگان، پرهیز از مسافرت‌های درون شهری و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات بیمه‌ای دانست.

وی ضمن اشاره به اهداف اصلی سازمان تأمین اجتماعی به ویژه در دولت نهم برای ایجاد تسهیلات لازم در روند خدمات‌رسانی به مخاطبان خود در خصوص افتتاح دومین شعبه سیار تأمین اجتماعی تهران بزرگ گفت: فعالیت شعبه سیار مجلس شورای اسلامی در 2 فاز تعریف شده است، در فاز اول، این شعبه به صورت اقماری وابسته به شعبه 2 تهران بزرگ و در مرحله دوم، پس از تأیید مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و تصویب معاونت امور اداری و مالی این سازمان، به صورت یک شعبه مستقل به کلیه بیمه‌شدگان تحت پوشش خود خدمات ارائه خواهد داد.

شاکری در خصوص خدمت‌گیران این شعبه سیار گفت: در حال حاضر بیش از 780 نفر از کارکنان مجلس شورای اسلامی به عنوان نخستین بیمه‌شدگان و در آینده نزدیک، کارکنان کتابخانه مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان تحت پوشش این شعبه سیار قرار خواهند گرفت.

مدیر کل تأمین اجتماعی تهران بزرگ در خصوص عملکرد نخستین شعبه سیار تهران بزرگ گفت: نخستین شعبه سیار در اواخر فروردین‌ 86 به طور آزمایشی در شرکت ایران خودرو آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 600 دفترچه درمانی بیمه شدگان در این شعبه، تعویض و یا تمدید اعتبار می‌شود و علاوه بر این موضوع، ارائه خدمات بیمه‌ای از قبیل پرداخت تعهدات کوتاه مدت و دریافت لیست نیز در این شعبه انجام می‌شود.

شاکری راه‌اندازی شعب سیار را یکی از اصلاحات عملی در راه خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان طی سال جاری دانست و افزود: با راه‌اندازی شعب سیار ضمن عدم حضور فیزیکی بیمه‌شدگان در شعب، بیمه‌شدگان می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن و در محل کار خود از خدمات بیمه‌ای این سازمان استفاده کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی تهران افزود: در سطح تهران بزرگ بیش از 370 هزار کارگاه به صورت (فعال - نیمه فعال و راکد) وجود دارد و بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش 31 شعبه تابعه تهران بزرگ رقمی بالغ بر 2 میلیون و 170 هزار نفر را شامل می‌شوند.

کد خبر 26874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز