یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: سازمان تأمین اجتماعی، بخشنامه احتساب مدت استراحت دوران بارداری بانوان بیمه شده، از 4 به 6 ماه را به کلیه واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.

بر اساس مصوبه 13 تیر ماه امسال مجلس شورای اسلامی‌،مدت استراحت دوران بارداری، زایمان و شیردهی بانوان (موضوع ماده 3 قانون ترویج تغذیه با شیر مادر) از 4 به 6 ماه افزایش یافته است و واحدهای اجرایی این سازمان نسبت به تداوم پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری بیمه‌شدگان زن که استراحت پزشکی ارائه شده توسط آنان بر اساس ضوابط قبل، تا تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون مذکور 31/5/86 ارائه شده باشد، به مدت دو ماه مازاد بر 4 ماه قبلی اقدام می‌کنند.

در بخش دیگری از این بخشنامه که از سوی حوزه فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در تاریخ 12/6/86 صادر شده، آمده است که با عنایت به این که یک ماه از استراحت زایمان بر اساس ضوابط قبل موکول به شیر دهی مادر بود و اصلاحات انجام شده اخیر نیز در ماده 3 قانون ترویج تغذیه با شیر مادر، با هدف افزایش دوران شیردهی صورت پذیرفته است، بنابراین واحدهای اجرایی این سازمان توجه خواهند داشت که حداقل سه ماه از غرامت دستمزد متعلقه استراحت‌های پزشکی بعد از تاریخ زایمان بوده و قابل پرداخت است.

همچنین با توجه به تصویب قانون اخیر مدت مرخصی استعلاجی بابت زایمانهای دوقلو موضوع مصوبه مورخ 22/12/80 مجلس شورای اسلامی‌نیز بر اساس اصلاحیه جدید از 5 به 6 ماه افزایش یافته، لیکن این مدت بابت زایمانهای سه قلو و بیشتر کماکان به مدت یکسال خواهد بود. ضمن آن که آن بخش از مفاد بخشنامه‌های قبلی که با دستورالعمل جدید مغایرت دارد نیز لغو می‌شود.

کد خبر 31008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز