گروه اجتماعی: با اجرای قوانین نوسازی صنایع و حمایت از مشاغل سخت و زیان آور تعداد مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی دو برابر شده است.

محسن شاکری مدیر کل سازمان تامین اجتماعی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در شرایط کنونی تعهداتی که به عهده سازمان تامین اجتماعی گذاشته سبب شده است که تعداد مستمری‌بگیران این سازمان به دو برابر افزایش یابد.

مدیر کل تامین اجتماعی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه واگذاری این تعهدات به سازمان سبب هدر رفتن سرمایه های سازمان تامین اجتماعی می شود افزود: سازمان تامین اجتماعی سعی دارد تا با انجام بازرسی‌های کشفی تعداد پرداخت‌کنندگان حق بیمه را افزایش دهد و از این طریق به افزایش سرمایه سازمان کمک کند.

وی افزود: در شرایط کنونی کاهش حق بیمه کارفرما سبب کاهش روز به روز سرمایه سازمان تامین اجتماعی می شود و این صندوق در آینده با مشکلات بیشتری به ویژه در پرداخت مستمری‌ها روبرو می شود.

شاکری با انتقاد از وضعیت معیشتی مستمری بگیران این سازمان گفت: قوانین که در حال حاضر بر وضعیت تعیین میزان دریافتی مستمری بگیران حاکم است سبب شده تا بازنشستگانی که در طول 30 سال حق بیمه بالایی پرداخت کرده اند پس از 5 سال مستمری نزدیک به حداقل دریافت کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه قوانین کنونی نیاز به بازبینی دارد افزود: شرایط حاکم بر تعیین میزان مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی باید به قسمی باشد که بازنشستگانی که در طول زمان خدمتشان حق بیمه بالایی پرداخت کرده اند همواره  ازحقوق کافی در دوران بازنشستگی برخوردار باشند.

وی در خاتمه تقاضای برخورداری از شرایط یکسان برخورداری از مزایا برای بازنشستگان همانند شاغلان را هدف سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده و این امر را به حفظ دارایی و سرمایه سازمان تامین اجتماعی مشروط کرد. شاکری مشکلات بازنشستگان را 3 دسته تکریم، معیشتی و مشکلات درمانی  عنوان کرد.

150 مرده مستمری‌بگیر

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی تهران بزرگ گفت: با بررسی فهرست متوفیان سال 84 بهشت زهرا مشخص شد 150 نفر از مستمری‌بگیران این سازمان با وجود فوت از مزایای تامین اجتماعی برخوردار بودند.

چمحسن شاکری با اعلام این خبر افزود: از این رو تامین اجتماعی تهران قصد دارد از این پس با بررسی منظم فهرست بهشت زهرا نام مردگان را از فهرست مستمری‌بگیران حذف نماید.

وی همچنین گفت: از این پس کمک هزینه کفن و دفن به حساب سازمان بهشت زهرا واریز خواهد شد و این سازمان پس از بررسی مدارک این رقم را از هزینه کفن و دفن مستمری‌بگیران کسر خواهد کرد.

افزایش تسهیلات سفر بازنشستگان

از سوی دیگر مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: بنا داریم تسهیلات ویژه ای برای سفر بازنشستگان به استان‌های دارای جاذبه گردشگری فراهم کنیم.

محمد حسن زدا در همایش سراسری اعضای هیات مدیره کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی ، بر افزایش تسهیلات سفرهای تفریحی بازنشستگان تاکید کرد. وی افزود: در صورتی که بتوانیم امکانات مناسبی را برای سفر بازنشستگان به استان‌های دارای جاذبه گردشگری فراهم کنیم ، به طور حتم در افزایش روحیه بازنشستگان ، موثر خواهد بود.

زدا گفت: ایجاد امکانات و تسهیلات برای سفر بازنشستگان هزینه چندانی برای سازمان تامین اجتماعی ندارد و این امر فقط نیازمند مدیریت و برنامه ریزی درست و منطقی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان خاطر نشان ساخت: سازمان تامین اجتماعی باید منابع سنگینی را فراهم کند تا بتواند تعهدات قانونی خود را در قبال افراد تحت پوشش در پایان سال انجام دهد.

کد خبر 15869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز