گروه اجتماعی: جلسه بررسی افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان مرتبط برگزار می‌شود.

علی ریاض، نماینده مجلس شورای اسلامی، در این باره به همشهری گفت: با توجه به حساسیت پیش‌آمده، هفته آینده جلسه‌ای مشترک میان اعضای کمیته فرهنگی کمیسیون اصل 90 و مسئولین دستگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

ریاض که ریاست کمیته فرهنگی کمیسیون اصل 90 را بر عهده دارد افزود: کمیته فرهنگی پس از انجام کارشناسی لازم در این زمینه به کمیسیون اصل 90 گزارش کار خود را ارایه خواهد کرد و پس از آن با دعوت از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط جلسه‌ای مشترک هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این جلسه راه حل مناسبی برای عملیاتی شدن افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به‌دست آید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی پیش از این با تأکید بر این‌که طرح این مسأله در کمیسیون اصل 90 تنها در جهت حل هرچه سریع‌تر این مسأله است گفته بود: این شکایت به قصد محکوم کردن دستگاه یا سازمان خاصی نیست و طرح آن از سوی یکی از اعضای کمیسیون اصل 90  تنها به امید یافتن راهی مناسب برای حل نهایی مشکل بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی است.

سازمان تامین اجتماعی نیز تنها مشکل در زمینه پرداخت این حقوق حداقلی به بازنشستگان را نبود بودجه عنوان کرده است.

مسئولین سازمان تامین اجتماعی بر این باورند که تامین این بودجه بر عهده سازمان تامین اجتماعی نیست و در صورتی که مجلس خواهان اجرای این افزایش حقوق است نمایندگان باید هرچه سریع‌تر نسبت به معرفی منبع تامین بودجه آن کوشش کنند.

این در حالی است که رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی از در خواست ملاقات اعضای کانون با نمایندگان مجلس خبر داد.

علی‌اکبر خبازها، با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: در جلسه‌ای که صبح دیروز در محل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران برگزار شد، اعضای کانون بر دیدار گروهی بازنشستگان با نمایندگان مجلس تاکید کردند.

وی با اشاره به مکاتبات انجام شده از سوی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: تاکنون مکاتبات زیادی از سوی کانون با مسئولین انجام شده است اما هیچ‌یک از مکاتبات  به نتیجه نرسیده‌است.

بر اساس گفته‌های خبازها تاکنون 2نامه به دفتر مقام معظم رهبری، 3نامه به دفتر ریاست جمهوری با موضوع حل مشکل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ارسال شده‌‌است.

رئیس کانون بازنشستگان درباره پیگیری این نامه‌ها گفت: حدود 2 ماه قبل در نامه‌ای به دفتر رهبری رسیدگی به این مهم را درخواست  کرده‌ایم و 15روز پس از آن نیز در خواست‌مان را تکرار کرده‌ایم. رهبری نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مامور رسیدگی به این مشکل کرده‌اند اما برای رئیس جمهور از حدود 6 ماه قبل 3 نامه ارسال کرده‌ایم که  با وجود پیگیری‌های انجام شده تاکنون هیچ پاسخی در یافت نکرده‌ایم.

خبازها در توضیح چگونگی انجام مکاتبات با عبدالرضا مصری وزیر کنونی رفاه و تامین اجتماعی و ریاست سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان تصدی ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس ما مکاتباتی با ایشان داشتیم و حتی در ملاقات‌های حضوری حل این مشکل را در خواست کردیم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم.

او با اشاره به اینکه از زمان وزارت مصری نیز بازنشستگان سازمان تامین مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند گفت: اعضای هیات رئیسه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی از زمان تصدی‌گری پست وزارت رفاه توسط ایشان، با تقاضای ملاقات اعضای کانون موافقت نشد و مکاتبات ما نیز برای برطرف‌کردن مشکل افزایش حقوق حداقلی بازنشستگان با پاسخ مناسبی روبه‌رو نشد.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با قبول اینکه بهتر بود نمایندگان این کانون به کمیسیون اصل90 مجلس شکایت می‌کردند بی‌توجهی به این روند را یک اشتباه از سوی هیات مدیره کانون خواند و اظهار امیدواری کرد که با پیگیری جدی جبران شود.

خبازها در پایان بر اصرار اعضای کانون در برگزاری یک ملاقات گروهی میان بازنشستگان و نمایندگان  مجلس در هفته آینده در مقابل مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: ‌ملاقات با نمایندگان مجلس هفته آینده در مقابل مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

کد خبر 12911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز