گروه اجتماعی: حاضریم بیمارستان‌های تامین اجتماعی را به وزارت بهداشت واگذار کنیم. این جمله را داوود مددی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، کشور بیان کرده‌است.

مددی به بهانه این‌که درمان غیر مستقیم برای سازمان تامین اجتماعی هزینه کمتری دارد از تصمیم سازمان متبوعش برای واگذاری بیمارستان‌های این سازمان سخن گفته‌است.

وی با شرکت  درگردهمایی روسای هیات مدیره‌های نظام پزشکی سراسر کشور ضمن اعلام این خبر از هزینه‌های درمانی بالای بیمه‌شدگان سازمان متبوعش انتقاد کرد.

وی گفت: هزینه‌ها در بیمارستان‌های تامین اجتماعی سه برابر هزینه خرید درمان می‌باشند و ما داروها را در این بیمارستان‌ها بدون فرانشیز ارائه می‌کنیم که این موضوع مشکلات عدیده‌ای را به دنبال دارد.

نکته جالب توجه اینکه مددی در حالی از واگذاری بی‌قید و شرط بیمارستان‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی سخن می‌گوید که این بیمارستان‌ها با پول بیمه‌شدگان ساخته و تجهیز شده است.

در واقع سازمان تامین اجتماعی طی سال‌های متمادی با استفاده ا از حق بیمه افراد تحت پوشش اقدام به ساخت بیمارستان کرده‌است و پس از آن نیز به ازای استفاده از پس‌انداز بیمه شدگان بیمارستان‌های ساخته شده که بیمارستان ملکی نام گرفتند مکلف به ارائه خدمات درمان رایگان به بیمه شدگان سازمان شدند، اما اکنون پس از گذشت سال‌ها مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نرخ غیر واقعی تورم می گوید وجود این بیمارستا‌ن‌ها برای سازمان تامین اجتماعی هزینه بر شده‌است و به این ترتیب سازمان مایل است تا این بیمارستان‌ها را واگذار کند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بی اینکه وضعیت سرمایه‌گذاری بیمه‌شدگان، را تعیین کند تنها به عدم تمایل سازمان تامین اجتماعی در نگهداری این بیمارستان‌هاتأکید کرده  است و هیچ اشاره‌ای به این نکته که تکلیف درمان رایگان بیمه‌شدگان در پی واگذاری بیمارستان‌ها چگونه خواهد شد نکرده است.

مخالفت بیمه‌شدگان تامین اجتماعی با این تصمیم قابل پیش‌بینی است چرا که آنها به عنوان مالک بدون شرط این بیمارستان‌ها حق خود می‌دانند که از درمان رایگان بهره برند.

در صورت واگذاری بیمارستان‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی بیمه شدگان قطعا از چتر درمان رایگان محروم خواهند شد به این ترتیب جلب موافقت این گروه 28 میلیونی سخت‌ترین کار سازمان تامین اجتماعی خواهد بود و در صورتی که سازمان تامین اجتماعی نتواند موافقت این گروه را بدست آورد ناچار است قید تصمیمش را بزند.

گفتنی است که بر اساس مصوبه شورای عالی تامین اجتماعی این سازمان مجوز ساخت بیمارستان ملکی را ندارد و تنها می‌تواند به تکمیل پروژه‌های قبلی اقدام کند.

کد خبر 17468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز