همشهری آنلاین: هزاران دوربین مداربسته موجود در لندن نقش چندانی در کنترل جرائم در این شهر ندارند.

به گزارش ایونینگ استاندارد لندن دارای 10000 دوربین مداربسته ویژه مبارزه با جرائم است که 200 میلیون پوند هزینه آنها شده است، اما یک تجزیه و تحلیل جدید در مورد کارآیی این شبکه نظارتی دارای بودجه عمومی که مقامات محلی و سازمان حمل و نقل لندن مالک و کنترل‌کننده آن هستند، ابراز تردید می‌کند.

مقایسه شمار این دوربین‌ها در هر منطقه لندن و نسبت جرائم حل و فصل‌شده در آن منطقه نشان داد که احتمال موفقیت پلیس در دستگیری مهاجمان در مناطق با صدها دوربین نسبت به مناطق کم‌دوربین چندان بیشتر نیست.

cctv london control

در واقع در چهار منطقه از پنج منطقه‌ای که دارای بیشترین دوربین‌ها بوده‌‌اند، میزان حل و فصل جرائم پایین‌تراز میانگین است.

یک گزارش نیز که در سال 2002  بوسیله یک سازمان غیردولتی منتشر شد، توصیه کرده بود که بهتر است پول صرف‌شده برای این دوربین‌ها، صرف روشن‌تر کردن خیابان‌ها شود که ثابت شده است تا 20 درصد از میزان جرائم می‌کاهد.

اسکاتلند یارد پروژه‌ای را در دست اجرا دارد تا استفاده از دوربین‌های مداربسته برای کشف جرائم را بهبود بخشد و واحد مخصوصی را برای جمع‌‌‌آوری و توزیع تصاویر تلویزیون‌های مداربسته از مجرمان تاسیس کرده است.

اگر دوربین‌‌های امنیتی بخش‌خصوصی و دوربین‌های راه‌‌‌آهن و شبکه مترو نیز به حساب آیند، تعداد دوربین‌ها  بسیار بیشتر از رقم  10000 خواهد شد.

کد خبر 33800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز