مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از آغاز فعالیت تعداد محدودی از اتوبوس‌های هوشمند در خیابان‌های مرکزی شهر تهران خبر داد.

جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با فارس با بیان این که مرحله آزمایشی اجرای این طرح با موفقیت بوده است، تصریح کرد: در راستای اجرای هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل عمومی (ITS)، سیستم‌های هوشمند در تعداد محدودی از اتوبوس‌های فعال در مسیر دپوی شرق ـ امام حسین نصب شده است.

وی افزود: بعد از آن که کلیه اتوبوس‌های فعال مسیر مذکور به سیستم هوشمند (ITS)‌ مجهز شدند این مدل هوشمند ترافیکی در سایر خطوط اتوبوسرانی نیز ‌مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون ترافیک شهردار تهران GPS (موقعیت‌یاب ماهواره‌ای) را یکی از تجهیزات نصب شده در این اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر تجهیزات هوشمند دیداری و شنیداری که داخل اتوبوس‌ها نصب می‌شود در ایستگاه‌ها نیز مسافران می‌توانند با توجه به تابلوهای هوشمندی که نصب شده یا خواهد شد از موقعیت اتوبوس اعم از مدت زمان ورود اتوبوس به ایستگاه، طول زمان سفر و موقعیتی فعلی اتوبوس مطلع شوند و بر اساس آن سفر خود را زمان‌بندی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیستم صوتی نصب شده در داخل اتوبوس نیز مسافران 200 متر مانده به مقصد، از نزدیک شدن اتوبوس به ایستگاه مطلع می‌شوند تا بتوانند با آمادگی قبلی در موقعیت پیاده شدن از اتوبوس قرار ‌گیرند.

کد خبر 28071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز