مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

گروه شهری: هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران از ورود هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی‌به واسطه اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین خبر داده است، ولی با این حال پیش بینی می‌شود حمل و نقل عمومی‌به طور کامل پاسخگوی سفرهای درون شهری نیست و از15 میلیون سفر درون شهری  تنها حدود 11 میلیون آن را پوشش خواهد داد و 4 میلیون سفر شهری با سهمیه بندی بنزین و محدودیت در تردد خودروهای شخصی بلاتکلیف خواهد ماند.

اردشیر مقیم‌پور بیژنی با بیان این که روز چهارشنبه ششم تیر 500 دستگاه و روز پنجشنبه هفتم تیر، نیز 500 دستگاه دیگر وارد ناوگان حمل و نقل عمومی‌خواهد شد، تصریح کرد: در کنار 5 هزار اتوبوس شرکت واحد، 740 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی نیز فعالیت دارند.  به گفته وی 2400 دستگاه مینی‌بوس نیز در کنار اتوبوس‌ها برای جابجایی مسافران فعالیت خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که چگونه است تعداد اتوبوس‌های فعال در روزهای عادی 6 هزار دستگاه عنوان می‌شود اما در حال حاضر 5 هزار دستگاه فعالیت می‌کنند، گفت: آمار 6 هزار دستگاه بر اساس کل ظرفیت اتوبوسرانی اعلام می‌شود.

در روزهای عادی معمولا تعداد اتوبوس‌های فعال شرکت واحد 4 هزار دستگاه است که این میزان ظرفیت مفید اتوبوس‌های شرکت واحد در کنار اتوبوس‌های بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: معمولا 19 تا 15 درصد دستگاه‌های ناوگان ظرفیت سرویس‌دهی ندارند.

بیژنی در خصوص وضعیت مسافران اتوبوسرانی در پی اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین گفت: هیچ مشکلی وجود نداشت و ازدحامی‌در سرویس‌ها وجود نداشت.

به گزارش همشهری، هر چند تلاش برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی‌تهران از مدتها قبل ادامه داشته و به ویژه در پی مطرح شدن سهمیه بندی بنزین شدت گرفته و در این راستا پیش بینی می‌شود به زودی حدود 920 دستگاه اتوبوس و تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی‌اضافه شود ولی مشکلات در این زمینه همچنان باقی است.

با توجه به ورود 880 دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی‌شامل 500 دستگاه تاکسی و 380 دستگاه اتوبوس طی هفته گذشته و پیش بینی اضافه شدن 920 دستگاه انواع خودرو شامل 500 دستگاه تاکسی و 420 دستگاه اتوبوس طی روزهای اخیر، تعداد اتوبوس‌های شرکت واحد به 5 هزارو 800 دستگاه و تاکسی‌ها نیز به حدود 42 هزار دستگاه خواهد رسید و تا حدودی باعث بهبود ظرفیت شبکه خواهد شد.

بنا بر این گزارش، با توجه به آمارهای موجود، ناوگان حمل و نقل عمومی‌تهران در چنین شرایطی روزانه قادر خواهد بود حدود 11 میلیون از 15 میلیون سفر درون شهری تهران، یعنی بیش از دو سوم سفرها را پوشش دهد و بقیه نیز عملا سهم خودروهای سواری شخصی و بعضاً تک سرنشین است که از هم اکنون با توجه به سهمیه‌بندی بنزین، با محدودیت تردد در سطح شهر مواجه هستند.

کد خبر 25308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز