دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: توافق کلانی در خصوص ساخت مونوریل با وزارت کشور صورت گرفته و بعضی از خطوط مونوریل هم انتخاب شده است.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف امروز(25 تیر) در برنامه پاسخگویی مستقیم به سؤالات شهروندان در مرکز نظارت همگانی 1888 در پاسخ به این پرسش که معاون وزیر کشور در خصوص مونوریل اعلام کرده است که از تابستان امسال این کار اجرایی می‌شود و برخی از ظاهراً برخی از خطوط آن هم تصویب شده است، گفت: قبلاً هم گفته‌ام بحث مونوریل قبل از این‌که یک بحث سیاسی باشد یک بحث فنی است. کسی نمی‌تواند بگوید که مونوریل می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم مگر این‌که یک تیم فنی درباره آن تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به احداث مونوریل از میدان صادقیه تا فرودگاه گفت: چون کار کارشناسی نشده بود 4 سال پیش 4 پایه زدند و بعد کار رها شد.

شهردار تهران گفت: برای احداث مونوریل در حال مطالعه هستیم و کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که تهران نیازمند مونوریل است.

قالیباف تأکید کرد: توافق کلانی در خصوص ساخت مونوریل با وزارت کشور صورت گرفته است و بعضی از خطوط آن هم انتخاب شده است، مثلاً مونوریل تهران پارس تا میدان شوش.

وی گفت: طرح مونوریل باید به شورا ارسال و بعد از تصویب به شورای عالی ترافیک ارسال شود.

به گفته قالیباف هنوز طرح مونوریل به شورای اسلامی شهر تهران ارجاع نشده است و ما آماده‌ایم این طرح را در اختیار شورا بگذاریم.

60 درصد اتوبس‌های باید بلیتی باشد

شهردار تهران در خصوص تعدادی از اتوبوس‌های متوقف شده در پارکینگ‌ها ‌گفت: هم اکنون 6 هزار اتوبوس در تهران مسافران را جابه‌جا می‌کنند که تعدادی از آن‌ها به دلیل فرسوده بودن متوقف است.

به اعتقاد قالیباف، تهران به 10 هزار و 500 اتوبوس نیاز دارد که برای رسیدن به آن باید 4 هزار و 500 دستگاه دیگر وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود.

وی در خصوص میزان اتوبوس‌های ریالی در تهران گفت: بر اساس تصمیمات صورت گرفته باید 60 درصد اتوبوس‌ها بلیتی و 40 درصد ریالی باشد.

کد خبر 26688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز