گروه شهری: با ورود یکهزار و هشتصد دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی ظرفیت‌ جابجای ناوگان حمل و نقل عمومی (غیر از مترو) به میزان 500 هزار نفر در روز افزایش پیدا کرد.

تعداد 880 دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از روز شنبه 26 خرداد در سطح شهر فعال شد و 920 دستگاه دیگر قرار است ظرف 15 روز آینده به ظرفیت، ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران بپیوندد.[سابقه موضوع]

محمدباقر قالیباف شهردار تهران، در این مراسم در حالی که میزان تقاضای سفر در کلانشهر تهران را 14 میلیون سفر در روز اعلام کرد گفت: در شرایط فعلی مترو ظرفیت جابجایی یک میلیون و 200 هزار نفر در روز را دارد و چنانچه دولت و مجلس 800 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده برای خرید واگن‌های مترو را اختصاص دهند،‌ ما امکان آن را داریم تا با ارسال هر 2 دقیقه یک قطار، 2 میلیون و 400 هزار مسافر را در روز جابجا کنیم. این در حالی است که شهردار تهران معتقد است هنوز قدم جدی نه برای خرید واگن‌ها که تکمیل خطوط 6 و 4 و 2 از سوی دولت برداشته نشده است.

وی ظرفیت جابجایی مسافر با شبکه اتوبوسرانی را 4 میلیون نفر در روز دانسته و افزود: با این همه شهرداری حداکثر توان جابجایی 7 میلیون از 14 میلیون تقاضای سفر موجود در شهر را دارد.

قالیباف در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تکلیف پاسخگویی به 50 درصد تقاضای سفر باقیمانده آن هم در آستانه سهمیه‌بندی بنزین چه می‌شود؟ گفت: به هر حال همه مسئولین اعم از دولت و مجلس باید پاسخگو باشند.

وی اظهار امیدواری کرد نهادهای مسئول علاوه بر تبصره 13 با پیش‌بینی یکسری تبصره‌های دیگر، اولویت را به توسعه حمل و نقل عمومی دهند.وی اظهار داشت: تنها راه حل اولویت‌دادن به سیستم حمل و نقل عمومی نه در شعار که در عمل در قالب فراهم‌کردن انواع تسهیلات اعم از بالابردن کمیت، کیفیت، سرعت، ایمنی و ... در سیستم حمل و نقل عمومی است به گونه‌ای که مردم وسایل نقلیه همگانی را به دلیل برخورداری از امتیازات گوناگون به استفاده از وسایل نقلیه شخصی خود ترجیح دهند که البته فکر می‌کنم جهت‌گیری دولت و مجلس به همین سمت باشد.

بیژنی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در مراسم ورود 880 دستگاه اتوبوس، تاکسی و ون به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: امروز 388 دستگاه، هفته آینده 360 دستگاه و به محض آمادگی شرکتهای خودروساز 407 دستگاه اتوبوس گازسوز و گازوئیل سوز به شبکه اتوبوسرانی تهران اضافه خواهد شد.

وی همچنین خواستار تامین اقلام مورد نیاز نظیر لاستیک، باطری، روغن، لنت و ... برای انجام تعمیرات سریع و به روز اتوبوسهای موجود شد.

سخنران بعدی مراسم تیموری مدیرعامل شرکت تاکسیرانی بود.

وی گفت: قرار بود تا پایان سال گذشته 2 هزار دستگاه تاکسی تحویل تاکسیرانی شود که متاسفانه با تمام پیگیری‌های صورت گرفته این مهم تحقق نشد تا اینکه امروز و در مرحله نخست 500 دستگاه تاکسی که هنوز هم مشکل وام آنها حل نشده به شبکه پیوند خورد و امکان جابجایی 25 هزار مسافر جدید فراهم شد.[جزئیات بیشتر]

کد خبر 24456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز