سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه شهری: بهره‌برداری از 86 پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی، در منطقه 20 با حضور شهردار تهران و برخی مسئولان محلی آغاز شد.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسمی که به همین مناسبت در مجتمع فرهنگی ورزشی ولیعصر(عج) شهر ری برگزار شد گفت: اشتغال و بافت های فرسوده از مهمترین مشکلات و معضلات  است و با توجه به شناخت دغذغه ها و علاقه شهروندان در حد توان  برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: روزی در تهران تصمیم گرفتیم که 500 زمین چمن طی یک سال احداث شود و این موضوع شاید در آن موقع برای برخی باور کردنی نبود در حالی که اکنون تنها در همین منطقه حدود 30 مورد آن را شاهد هستیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در شهرداری سعی کرده ایم علاوه بر نظافت، آسفات و جدول خیابان‌ها و رسیدگی به حوزه های خدماتی، کارها را در سطح محله پیش ببریم و در این راستا ممنون کار و تلاش شورایاران هستیم.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات منطقه گفت: یک سری مشکلات مربوط به مسایلی مانند آسفالت، ایجاد مراکز فرهنگی، ورزشی و خدماتی است ولی در نهایت دغدغه مردم به ویژه در شهرری به عنوان نمادی از اهل بیت و شهری مذهبی صرفاً اینها نیست و مسایل دیگری را نیز دربرمی گیرد.

شهردار تهران تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده ای از بافت های فرسوده منطقه در محدوده حرم حضرت عبدالعظیم (ع)  واقع شده است که مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و در جریان ساماندهی بافت های فرسوده، این مناطق اولویت خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به تلاش های شهرداری  برای حل مشکل مالباختگان پروژه ارکیده گفت: یکی از معضلات منطقه پروژه ارکیده  بود که با هماهنگی های بعمل آمده امیدواریم حد اکثر تا قبل از ماه مبارک رمضان مشکل حدود 4 هزار نفر با اقدام شهرداری و کمک دولت حل شود.

وی از دیگر موضوعات مهم منطقه را املاک اطراف حرم  و طرح تفصیلی و تعیین تکلیف بافت‌های فرسوده منطقه دانست و گفت شهرداری به طور جدی در صدد ساماندهی آنها برآمده است.

قالیباف بحث اوقات فراغت و استراحت شهروندان را نیز از دیگر دغدغه‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: همه پول‌هایی که در شهر هزینه می شود متعلق به مردم است و کل آن را مردم می‌پردازند و دولت تنها بخشی ازهزینه‌های زیرساخت مترو و حمل و نقل عمومی را کمک می کند.

از سوی دیگر به گفته شهردار منطقه20، این 86 پروژه  بالغ بر616 میلیارد ریال هزینه اعم از عمرانی و تملک در بر داشته است.

علی محمد نژاد  افتتاح 6 سالن ورزشی چند منظوره بامتراژ مفید  بیش از 6 هزار متر مربع، 22 زمین چمن مصنوعی با بیش از  17هزارمترمربع و 11 پروژه ترافیکی، 13 بوستان با مساحتی بیش از 70 هزارمترمربع و 2 کانال انتقال آب (سرخه حصار و بازیافت) را  از جمله پروژه‌های مهمی دانست که در این مراسم به بهره برداری رسید.

وی در عین حال از ساخت بزرگترین  پارکینگ شهر تهران در منطقه 20 خبرداد و گفت:  بزرگترین پارکینگ شهر تهران با ظرفیت 1700 خودرو در شهرری جنب ایستگاه مترو مدرس در زمینی به مساحت یک هکتار با 103 هزار متر مربع زیر بنا در دو طبقه ساخته خواهد شد.

توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار

از سوی دیگر عصر سه‌شنبه 26 تیر شهردار تهران در همایش تا انتهای حضور، توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار را از وظایف اصلی شهرداری دانست که رسیدگی به مشکلات و حمایت از آنها به عنوان اولویت های مهم شهرداری با جدیت دنبال می شود.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری تهران را با دو نوع نگاه به شهر و شهروند می شناسند گفت : نگاه اول این است که شهرداری را به عنوان یک سازمان خدماتی بدانیم که با جمعیتی مواجه است که در محلی به نام شهر سکونت دارند و نگاه دیگر اینکه شهرداری را یک نهاد اجتماعی بدانیم و احساس کنیم که با یک جامعه روبرو است که در یک شهر با همه هویت خود زندگی می کنند.

قالیباف اظهار داشت : بخش قابل توجهی از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی از درون خانواده ها و تربیت آنها است و همه باید تلاش کنیم تا کانون خانواده آسیب پذیر نشود.

وی افزود : به عنوان مدیر شهر اگر دغدغه ای دارم و باید خانواده هایی مورد توجه ویژه شهرداری قرار گیرند جامعه زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارند و وظیفه دینی، مسئولیتی و اخلاقی ماست که به این قشر توجه ویژه داشته باشیم.

کد خبر 26818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز