مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: ناوگان اتوبوسرانی تهران برای خدمات رسانی مطلوب به مردم، 4 هزار دستگاه اتوبوس کمبود دارد و برای افزایش 2میلیون تقاضای سفر ناشی از بازگشایی مدارس جوابگو نیست.

حسین بیژنی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: برای شهر تهران افزایش حدود یک هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال جاری پیش بینی شده است، ولی شرکت‌های سازنده اتوبوس در کوتاه مدت توان تحویل اتوبوس به میزان مورد نیاز را ندارند و دولت باید تمهیدات لازم در این زمینه را فراهم سازد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی‌خاطرنشان کرد: در حال حاضر فشار بر ناوگان اتوبوسرانی اعم از اتوبوس و راننده افزایش یافته است و شبکه با حداکثر توان و ظرفیت کار می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد افزود: این در حالی است که هنوز در فصل تابستان و تعطیلی مدارس بسرمی‌بریم و با شروع مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش 2میلیون سفر ناشی از آن، ناوگان جوابگو نخواهد بود و کار مشکل تر خواهد شد و از همین حالا باید چاره اندیشی و ناوگان حمل و نقل عمومی‌تجهیزشود.

به گفته وی فشارعمده این 2 میلیون تقاضای سفر به ویژه به شرکت واحد وارد می‌شود و این در حالی است که در شرایط فعلی نیز امکان سرویس دهی مطلوب وجود ندارد و رفع این مشکل توجه جدی مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.

وی افزود: ناوگان اتوبوسرانی در تهران برای رسیدن به وضعیت مطلوب و ارائه خدمات رسانی مناسب، باید 10 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در اختیار داشته باشد که در حال حاضر تنها 6 هزار و 500 دستگاه در اختیار دارد و به بیان دیگر 4 هزار دستگاه اتوبوس باید به شبکه اضافه شود.

بیژنی با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و به کارگیری حداکثر ظرفیت شرکت واحد گفت: به‌دنبال اجرای طرح سهمیه‌بندی، هزار دستگاه اتوبوس شامل اتوبوس‌های جدید و اتوبوس‌های متوقف در تعمیرگاهها وارد شبکه شد و علاوه بر آن ساعت کار اتوبوس‌ها در بسیاری از خطوط شرکت واحد از 8 ساعت به 10 ساعت افزایش یافت.

وی افزود: تا قبل از اجرای سهمیه بندی حدود 3 و نیم میلیون جابجایی توسط شرکت واحد انجام می‌شد که این رقم هم اکنون به 4 میلیون رسیده است.

کد خبر 26256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز