مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: به منظور تسریع در عبور و مرور شهروندان و کاهش حجم ترددهای درون شهری طرح سامانه اتوبوس‌های پر سرعت (BRT) در منطقه چهار اجرا می‌شود.

به گزارش سما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، مهندس الله وردی زاده معاون حمل و نقل وترافیک منطقه گفت: در راستای توسعه پروژه حمل و نقل عمومی و با توجه به توجیه فنی و اقتصادی طرح سامانه BRT و وجود امکانات بالقوه در سطح منطقه چهار، ضمن انجام مطالعات امکان سنجی این سامانه، درمنطقه چهار در دستورکار معاونت حمل و نقل منطقه قرار گرفته است.

وی افزود: براساس مطالعات صورت گرفته ،به عنوان مثال بانک جهانی مبلغ 100 میلیون دلار وام جهت سامانه اتوبوس‌هاس پرسرعت (BRT) اتوبوسرانی شهر هانوی در کشور ویتنام اختصاص داده شده است.

الله وردی زاده گفت: این مبلغ که در راستای توسعه حمل و نقل عمومی به طرح مذکور اختصاص داده شده است، برای تامین 130 دستگاه اتوبوس مخصوص به همراه سامانه مدیریت پیشرفته و ایجاد و توسعه بستر و مسیر عبور خطوط اتوبوسرانی یاد شده به طول 37 کیلومتر اختصاص یافته است.

وی در ادامه گفت: شورای شهر کائوسینک در کشور تایوان نیز در همین راستا پروژه احداث سامانه اتوبوس‌های پرسرعت (BRT) را بجای سامانه ریلی سبک رو زمینی (LRT) را تصویب کرد و این طرح جایگزین طرح ریلی سبک رو زمینی که به طول 6/19 کیلومتربا اعتباری 346 میلیون دلار که در سال 2004 به تصویب دولت مرکزی تایوان رسیده بود  می شود که به ازای همان مقدار جابجایی ،سامانه (BRT) با اعتبار 180 میلیون دلار احداث خواهد شد.

معاون حمل ونقل وترافیک منطقه در خصوص اجرای این پروژه در منطقه گفت: با اجرای پروژه احداث سامانه اتوبوس‌های پرسرعت در منطقه چهار می توان امیدوار بود که علاوه برافزایش سرعت جابجایی مسافران ،از بار ترافیکی منطقه نیز در طول روز کاسته شود.

کد خبر 30205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز