مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون بهره‌برداری شرکت اتوبوسرانی شهر تهران از انجام مطالعات احداث خطوط BRT در 6 مسیر در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش فارس، پیمان سنندجی روزدوشنبه( 7 آبان) در حاشیه ملاقات عمومی مسئولان حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) در پاسخ به سؤالی در رابطه با مشکلات مسافران سایر خطوط به واسطه عدم امکان استفاده اتوبوس‌های حامل آنان از مسیر خط ویژه آزادی-دپوی شرق گفت: این اقدام به منظور کاهش تعداد ایستگاه‌ها و سریع السیر بودن تردد اتوبوس‌ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ممانعت از ورود سایر اتوبوس‌ها به خط BRT بر اساس مطالعات و محاسبات انجام گرفته است.با توجه به اینکه میزان مسافت طی شده توسط اتوبوس‌های سایر خطوط کوتاه است بنابراین ورود آنها با توجه به تردد 230 اتوبوس در خط BRT موجب کاهش کارایی خط ویژه و یکسان شدن وضعیت این خط همچون سایر خطوط می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت اتوبوسرانی شهر تهران افزود: برای رفع مشکل سایر خطوط درصدد بکارگیری پروژه‌های هوشمند دیگر در سطح شهر هستیم و با توجه به مطالعاتی که در معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در دست انجام است باید خطوط مکمل BRT در مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب احداث شود که بر اساس شنیده‌های روز گذشته احداث 6 خط مکمل BRT در مرحله بررسی و تصویب قرار دارد.

وی در بخش دیگر اظهارات خود با اطمینان بخشی نسبت به ایمنی مسافران و عابران پیاده در خطوط BRT گفت: با توجه به هماهنگی به عمل آمده معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران اکیپی برای ایمن‌سازی مسیر مذکور ایجاد کرده که به صورت مداوم مشکلات را بررسی و اقدامات لازم را برای افزایش ایمنی مسافران از طریق نصب چشمک‌زن و خط کشی عابر پیاده انجام می‌دهند به گونه‌ای که شدت تصادفات در این خط نسبت به روزهای اولیه به شدت کاهش یافته است و طی 20 روز گذشته هیچ تصادف عابر پیاده‌ای گزارش نشده است. هر چند موارد معدودی تصادف خسارتی میان اتوبوس‌ها با یکدیگر و یا بر سرتقاطع‌ها با خودروهای سواری اعلام شده است.

به گفته سنندجی کارت بلیت‌ اعتباری اتوبوس همزمان با ورود اتوبوس‌های جدید در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 35248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز