همشهری‌آنلاین: کارشناسان یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات مهندسی حمل و نقل آلمان از اولین مسیر BRT و مرکز نظارت و کنترل ترافیک تهران دیدن کردند

مدیر عامل و جمعی از مدیران و کارشناسان یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات مهندسی حمل و نقل آلمان ضمن بازدید از اولین مسیر اتوبوس‌های پر سرعت موسوم به BRT و حضور در مرکز نظارت و کنترل ترافیک تهران [آشنایی با شرکت کنترل ترافیک تهران]‌ از نزدیک با نحوه فعالیت این سامانه نوین حمل و نقلی آشنا شدند.
به گزارش سما به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پیتر ادلمان مدیرعامل شرکت فویت توربو آلمان با تاکید بر ضرورت به کارگیری راه حل‌های کم خرج و در عین حال زودبازده برای حمل و نقل شهری در کلان شهری مانند تهران، افزود: BRT کم‌هزینه ترین و سریع‌ترین مسیر بهبود ترافیک تهران است.

وی با اشاره به اینکه تهران شهری رو به گسترش، در حال توسعه و در عین حال مهاجرپذیر است، افزود: تاسیسات زیربنایی موجود مانند مترو به هیچ عنوان پاسخگوی جمعیت رو به رشد این شهر نیست.

مترو و BRT پاک‌ترین روش‌های حمل و نقلی

وی با تاکید بر طراحی هوشمندانه نخستین مسیر BRT در تهران تصریح کرد: BRT یک روش مدرن در کاهش ترافیک به شمار می‌آید که به عنوان تجربه‌ای موفق در بسیاری از کلان شهرهای جهان از جمله بوگوتا در آمریکای جنوبی و شانگهای در آسیای شرقی نیز به اجرا درآمده است.

این مدیر آلمانی کمک به کاهش آلودگی هوا، بهبود وضعیت ترافیک و تامین آسایش و رفاه حال مسافران را از جمله مزیت‌های BRT برشمرد و  گفت: در یک جمله کارایی بالا و عملکرد مطلوب از اصلی‌ترین ویژگی‌های این روش جذاب حمل و نقلی است.

وی از ایجاد BRT به عنوان یک ارزش افزوده در سامانه حمل و نقل شهری یاد کرد و افزود: مترو  وBRT به عنوان پاک ترین روش های حمل و نقلی در شهرهایی مانند تهران که شهروندان آن از آلودگی هوا در رنج هستند ، از اهمیت مضاعف برخوردار است.

BRT یکی از قوی‌ترین ابزارهای حمل و نقلی

بر اساس این گزارش برنارد بووری، یکی از مدیران این شرکت مطرح اروپایی نیز گفت: راه حل مشکل ترافیک تهران استفاده از روش‌های برانگیزاننده و جذب کننده به جای به کارگیری شیوه‌های بازدارنده و محدود کننده است.

وی با تاکید بر اینکه BRT  یکی از جذاب ترین سامانه‌های حمل و نقلی محسوب می‌شود افزود: توسعه BRT با جذابیت هایی که دارد عملا باعث می شود که شهروندان وسایل نقلیه عمومی را به وسیله نقلیه شخصی خودشان ترجیح دهند. 

این مدیر فرانسوی از BRT به عنوان یکی از قوی ترین ابزارهای حمل و نقل شهری نام برد و تصریح کرد: پیمودن سریع ترین مسیر، زمان انتظار کوتاه و در دسترس بودن از جمله مزایای BRT به شمار می رود.

BRT بهترین جایگزین خودورهای شخصی

وی با اظهار شگفتی از جدیت و تعهد دست اندرکاران BRT در اجرای این پروژه مهم شهری اضافه کرد : خوشبختانه مدیران ترافیک شهری مصم به تکمیل خط نخست و توسعه شبکه خطوط BRT در تهرا ن هستند.

بووری BRT را بهترین جایگزین خودروهای شخصی در شهر شلوغی مانند تهران اعلام کرد و خاطر نشان ساخت : BRT باعث افزایش سرعت و راحتی در کنار کاهش اتلاف وقت و مصرف سوخت شده و در واقع بهترین روش استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود است.

تفاهم گروه مطالعاتی BRT در تهران با شرکت توربو

بنا بر این گزارش در پایان این بازدید و نشست کارشناسی که به میزبانی گروه مطالعاتی BRT در تهران انجام گرفت ، استفاده از حداکثرظرفیت های تخصصی و کارشناسی طرف آلمانی جهت توسعه شبکه خطوط BRT در تهران مورد توافق قرار گرفت.

شایان ذکر است شرکت فویت توبو به منظور ایجاد ارتباط و تعامل مناسب با متخصصان و کارشناسان بین المللی در زمینه سیستم های حمل و نقل سریع اتوبوسی توسط تیم مطالعاتی BRT در تهران اعلام آمادگی کرد

کد خبر 37286

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز