مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد اعلام کرد: برای نخستین مرتبه در کشور، طرح بلیت الکترونیکی به صورت آزمایشی در خط 12 ناوگان اتوبوسرانی شهر اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین ضیایی افزود: این طرح در راستای تحقق ایجاد شهر الکترونیکی نمونه از 17 آبان ماه جاری در خط 12 که یکی از پرترددترین خطوط اتوبوسرانی مشهد است، اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این سامانه را جایگزینی کارت هوشمند به جای دریافت کرایه در ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کرد و اظهار داشت: با اجرای طرح بلیت الکترونیکی کاربردهای مختلف این کارت در جامعه رواج یافته است و شهروندان از کیف پول الکترونیکی به جای کرایه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: این کارت‌های هوشمند با ارزش یک هزار و 500 تومان دارای قابلیت شارژ می‌باشد و شهروندان می‌توانند آن را از کیوسک‌های ویژه مستقر در طی مسیر خطوط 12 تهیه نمایند.

ضیایی در خصوص عملکرد این سامانه نیز گفت: با تجهیز اتوبوس‌ها به دو دستگاه کنترل یکی در قسمت درب جلو و برای آقایان و دیگری در قسمت درب وسط برای خانم‌ها، مسافران هنگام سوار شدن بایستی کارت هوشمند خود را مدت یک ثانیه در مقابل این دستگاه نگه داشته تا هزینه سفر به صورت خودکار کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه کنترل دارای نمایشگری است که موجودی کارت هوشمند را نشان می‌دهد تا مسافران به موقع جهت شارژ مجدد اقدام کنند.

کد خبر 35807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز