مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: کارایی جایگاه‌های سوخت اتوبوس‌های گاز سوز به 25 درصد کاهش یافته است.

بیژنی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: با وجود آنکه در چهار ماه گذشته جلسات متعددی با مسوولان سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شده و مقرر گشته بود تا قبل از مهر ماه جایگاه‌های سوخت برای اتوبوس‌های گازسوز افزایش پیدا کنند، اما متاسفانه نه تنها جایگاهی اضافه نشد، بلکه درصد کارایی هر جایگاه عرضه گاز از 40 درصد به 25 درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی افزود: وقت بسیاری از راننده‌های اتوبوس‌های گازسوز در صف‌های طولانی جایگاه‌های گاز که تعدادشان بسیار محدود است صرف می‌شود، در حالی که این اتوبوس‌ها می‌توانند در همان زمان در ناوگان فعال باشند.

وی همچنین گفت: متاسفانه در مراسم تحویل اتوبوس‌های تبصره 13 مسوولان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران دعوت نمی‌شوند که این مساله سوال برانگیز است.

وی تصریح کرد: متاسفانه هر بار که اتوبوس‌های تبصره 13 تحویل داده می‌شد، مواردی توسط مدیران اتوبوسرانی سایر کلان‌شهرها بیان می‌شد که قابل گفتن هم نیست اما شایان ذکر است که با اتوبوس‌های صفر مواجه بوده‌ایم که در مسیر تهران تا اصفهان بارها خراب شده‌اند و ‌اتوبوس‌هایی که به دلیل نداشتن حتی یک قطعه، ناقص تحویل داده شده و متوقف مانده‌اند و یا اتوبوس‌های گازسوزی که برای شهرهایی اختصاص یافته‌اند که حتی یک جایگاه سوخت گاز هم نداشته‌اند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در عین حال گفت: باید از مسولان پرسید چرا در مورد تقسیم این اتوبوس‌ها به هر استان، اعلام شفافی صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه در مورد وارد شدن اتوبوس‌های چپ‌در به شبکه حمل و نقل عمومی گفت: در حال حاضر حدود 60 اتوبوس مگاترانس چپ در در اختیار داریم و اگر برابر سهمیه حداقل این اتوبوس‌ها آماده می‌شد، اتوبوسرانی در حال حاضر چند قدم جلوتر بود.[اتوبوس چپ‌در به‌زودی وارد کشور می‌شود]

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه افزود: سهمیه شهر تهران 85 دستگاه اتوبوس مگاترانس بوده است که فقط 20 دستگاه آن را تحویل داده‌اند.

وی تصریح کرد: اتوبوس‌های چپ در هیچ ایرادی ندارند و کاملا مطابق با استانداردها هستند.

بیژنی در مورد برخی اصلاحات صورت گرفته در مسیر خط BRT دپو تا آزادی نیز گفت: در برخی چهارراه‌ها و میادین نظیر چهارراه آیت و میدان فردوس با پس زده شدن اتوبوس‌ها مواجه بودیم و به همین منظور برای رفاه حال مسافران ایستگاه شرق به غرب چهارراه آیت را به قبل از چهارراه بازگردانیم، در مورد میدان فردوسی نیز با نصب سایه‌بان و تعیین ایستگاه از رانندگان اتوبوس‌ها و مردم خواسته‌ایم تا در قسمت جلوتر ایستگاه متوقف شوند. [آشنایی با سامانه اتوبو‌‌س‌های پر سرعت (BRT)]

وی در پایان اظهار کرد: متاسفانه هم مردم و هم راننده‌های اتوبوس‌ها ایستادن در ایستگاه‌ها را رعایت نمی‌کنند و زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرند، تخلف هم مرتکب می‌شوند.

کد خبر 33643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز