مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: کلان‌شهر تهران باتوجه به جمعیت و تعداد سفرهای درون‌شهری به‌تنهایی به‌اندازه مجموع کشورهای کوچک حاشیه جنوبی خلیج‌فارس به امکانات حمل‌ونقلی و تجهیزات ترافیکی نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب در جشن شب‌های تابستان اظهار کرد: این درحالی است که مدیریت شهری تهران حتی برای آماده‌سازی یک خط پرسرعت اتوبوس (BRT ) نیز با انواع موانع و محدودیت‌ها روبه‌رو است.

به گزارش روابط عمومی‌معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، محمود صفارزاده افزود: هدف از راه‌اندازی خط پرسرعت محور دپوی شرق - میدان آزادی افزایش میزان آسایش و ضریب ایمنی و نیز کاهش زمان سفر و اتلاف وقت مسافران است.

مدیرعامل سازمان ترافیک ورود و خروج راحت تر و سریعتر بانوان و به ویژه نیاز نداشتن به ارائه بلیت به راننده از سوی بانوان را از جمله ویژگی‌های خط پرسرعت اتوبوس برشمرد و اضافه کرد: با دریافت بلیت قبل از سوارشدن به اتوبوس مشکل تأخیرهای ناشی از تحویل بلیت از سوی مسافران برطرف می‌شود.

این مقام مسئول با طرح این سؤال که چرا باید یک اتوبوس با 40 مسافر به اندازه یک خودروی شخصی تک سرنشین در ترافیک معطل شود افزود: اتوبوس‌ها نباید پشت چراغ قرمز بمانند و بر این اساس مدیریت شهری همه اهتمام خود را به کار بسته تا جهت رفاه حال شهروندانی که از وسیله نقلیه جمعی استفاده می‌کنند چراغ‌های راهنمایی برای اتوبوس‌ها سبز شود.

کد خبر 30627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز