مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: راه‌اندازی خطوط پرسرعت اتوبوسرانیBRT در مسیر میدان انقلاب تا آزادی، 12 تا 17 دقیقه زمان سفر با اتوبوس را کاهش داده است.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بازدید از سامانه اتوبوس‌های پرسرعت شهری گفت: «در مسیر میدان انقلاب تا میدان آزادی پیش از احداث خط BRT زمان سفر اتوبوس‌ها 20 تا 30 دقیقه بوده که خوشبختانه طی پنج روز گذشته یعنی با بهره‌برداری از خط BRT این زمان به هشت تا 12 دقیقه رسیده است.»

او با اشاره به اینکه در مسیر دپوی شرق تا میدان آزادی روزانه 450 هزار سفر صورت می‌گیرد، افزود: «در صورت ورود اتوبوس‌های پرظرفیت که در آنها در سمت چپ قرار دارد و نصب ایستگاه‌ها، خط BRT ویژگی‌های اصلی خود را به دست می‌آورد و زمان سفر بیشتر از این کاهش می‌یابد.»

به گفته او برای افزایش ضریب ایمنی عابران پیاده نیز خط‌کشی و نصب علایم راهنمایی و رانندگی در اطراف ایستگاه‌ها آغاز شده و با نصب سایبان ایستگاه‌های موقتی در این خط احداث می‌شود تا با ورود اتوبوس‌های ویژه ایستگاه‌های اصلی که در وسط خطوط قرار می‌گیرد نصب شوند.

او از نظارت تصویری بر خطوط اتوبوس خبر داد. برای نخستین بار در خط BRT دو مرکز کنترل در نظر گرفته شد که یکی در پایانه آزادی و دیگری در دپوی شرق مستقر می‌شوند و با مرکز کنترل ترافیک در تماس هستند. سیستم اطلاع‌رسانی داخل اتوبوس هم ا‌ین امکان را به مسافران می‌دهد که پیش از رسیدن به ایستگاه آماده خروج شوند.

تشکری هاشمی همچنین گفت: «به محض بهره‌برداری از پل B2 خط ویژه‌ای برای اتوبوس‌ها حد فاصل مترو صادقیه تا میدان آزادی ایجاد می‌شود تا مسافران مترو بتوانند بدون پرداخت هزینه‌ای و تنها با نشان دادن بلیت مترو، خود را به خط BRT برسانند و از این سیستم استفاده کنند.»

کد خبر 31264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز