همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود اتوبوس‌های خارجی به ناوگان اتوبوسرانی تا اوایل مهرماه خبر داد.

به گزارش سما، مهندس تشکری هاشمی ضمن بیان اینکه خودرو سازان داخلی نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند اظهار کرد: تا زمانی که خودروسازان داخلی به تعهدات خود عمل نکنند و نتوانند اتوبوس‌هایی استاندارد و مناسب ارایه دهند نمی‌توان به آنها اعتماد کرد و برای حل کمبودهای موجود و بهبود کیفیت، مجبوریم اتوبوس‌های خارجی را به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد کنیم.

وی افزود: ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران به اتوبوس های نیاز دارد که 2 یا 3 واگن داشته باشند و بتوانند تعداد زیادی مسافر را جابه جا کنند.

وی تصریح کرد: اتوبوس‌ها باید برای استفاده افراد مسن و معلولین مناسب باشد و درهای عریض داشته باشند تا مسافران هنگام سوار و پیاده شدن با مشکل مواجه نشوند.

وی تاکید کرد: براساس استانداردهای جهانی اتوبوس ها بید به امکانات رفاهی و ایمنی مجهز باشند اما متاسفانه در خودروهای ساخت داخا کمتر این نکات لحاظ شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک ضمن بیان آنکه قیمت خودروهای خارجی بسیار بیشتر از اتوبوس‌های ساخت داخل است گفت: با وجود آنکه خرید اتوبوس‌های خارجی مقرون به صرفه به‌نظر نمی رسد اما کمبودهای موجود، کیفیت پایین اتوبوس‌های داخلی، خواست و نیاز شهروندان و افزایش تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی عواملی‌است که ورود اتوبوس‌های خارجی را به یک ضرورت تبدیل کرده و در هر صورت باید منافع و رفاه شهروندان به صرفه اقتصادی ترجیح داده شود.

مهندس تشکری هاشمی در ادامه گفت: در مرحله اول یعنی تا اوایل مهرماه 200 دستگاه اتوبوس خارجی برای خط BRT دپوی شرق تا میدان آزادی وارد کشور می شود و  پس از آن به مرور زمان و در صورت نیاز در سایر خطوط اتوبوس‌های خارجی فعال خواهند شد.

کد خبر 27157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز