مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود اتوبوس‌هایی با ظرفیت 200 تا 400 نفره خبر داد و گفت: طرح استفاده از بلیت‌های الکترونیکی با ورود اتوبوس‌های مذکور اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، ‌جعفر هاشمی تشکری با اشاره به ساخت ایستگاه‌های مناسب با اتوبوس‌های جدید و نبودمشکل در نصب و تولید ایستگاه‌های جدید، گفت: اتوبوس‌های فعلی 60 نفر نشسته و ایستاده ظرفیت دارند در صورتی که این ظرفیت باید از 100 نفر به بالا باشد.

وی ورود اتوبوس‌های با ظرفیت 200 تا 400 نفره را منوط به خریدهای دولت از محل تبصره 13 عنوان کرد و افزود: امیدواریم که دولت خرید ناوگان حمل و نقل عمومی‌در تهران را متفاوت از سایر شهرها ببیند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به  سهم 5/82 درصدی دولت  و 5/17 درصدی شهرداری برای خرید اتوبوس، استفاده از اتوبوس‌هایی با ظرفیت بالا را یکی از راهکارهای ارتقای بهره‌وری سیستم حمل و نقل عمومی‌دانست و تصریح کرد: اتوبوس‌های فعلی متناسب با سفرهای بین‌شهری هستند نه درون شهری که این خود یکی از موانع بهره‌وری محسوب می‌شود.

هاشمی تشکری در خصوص زمان اجرای طرح کارت بلیت‌های الکترونیکی مشترک برای کلیه وسایل حمل ونقل عمومی‌اعم از مترو و اتوبوس، گفت: بلیت‌های الکترونیکی با ورود اتوبوس‌های جدید آغاز به کار خواهند کرد اما رفته رفته تجهیزات آن در سایر اتوبوس‌ها نیز نصب می‌شود.

کد خبر 23754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز