مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور گفت: تا سال 1390، 66 کیلومتر منوریل در چهار خط و طی یک برنامه سه ساله در پیرامون شهر تهران احداث می شود.

به گزارش مهر، سید مهدی هاشمی در نشست امروز(18 شهریور) معاونت هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: 4خط منوریل در تهران از میدان بسیج تا تهرانپارس از تهران پارس تا پونک از پونک تا نعمت آباد و از نعمت آباد تا میدان بسیج پیرامون تهران را به هم متصل می کند.

وی خاطرنشان کرد: خطوط منوریل خطوط حمل ونقل سبک ریلی هستند که  به صورت مکمل در حمل ونقل شهری عمل می کند. ما باید با توجه به سهمیه بندی بنزین به سمت استفاده بیشتر ازوسایل نقلیه عمومی برویم و سهم استفاده از وسایل نقلیه عمومی را از 44 درصد در سال 85 به 75 درصد افزایش دهیم.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: مطالعات گسترده ای بر روی منوریل انجام شده و مشاوران خارجی لزوم استفاده از منوریل را به عنوان یک وسیله مکمل در حمل و نقل شهری تهران پیشنهاد کرده اند ولی معتقدیم مطالعات انجام شده باید در اختیار مجری طرح باشد.

وی خاطرنشان کرد: کسی تردید ندارد که مترو در حمل ونقل شهری دراولویت است ولیکن احداث مترو زمان بر بوده و هزینه بالایی دارد و بدین منظور باید از گزینه های دیگر در حمل ونقل شهری نظیر منوریل استفاده کنند.

هاشمی افزود: در این زمینه با شهردار تهران و رئیس شورای شهر توافقات لازم  صورت گرفته است و همه موافق اصل منوریل هستند و تنها بر روی اجرای آن اختلاف نظردارند، گروهی معتقدند شهرداری باید آن را اجرا کند و گروهی دیگر معتقدند شرکت قطارهای شهری کشور باید مجری آن باشد که در این زمینه هم به توافق خواهیم رسید.

وی همچنین در مورد  بهره برداری از خطوط بی آر تی گفت: خط ایجاد شده در تهران بی آر تی  نیست و تنها خط ویژه اتوبوسرانی است که با ویژگی های متعدد فنی بی آر تی  فاصله زیادی دارد. خطوط بی آر تی در تمام دنیا دارای اتوبوس های ویژه ، ایستگاههای مخصوص در وسط خیابان و سایر ویژگی ها هستند  و خط ایجاد شده در تهران فاقد این امکانات  است.

هاشمی یاد آور شد: ما نظارت خود را در روی امور انجام می دهیم و در صورت تخلف و ایجاد مشکل برای مردم با آن برخورد می کنیم .

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور همچنین در مورد اقدامات انجام شده توسط این نهاد جهت استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس گفت: در 5 زمینه حمل و نقل عمومی، مسائل فرهنگی، خدمات شهری و موضوعات عمرانی اقدامات موثری انجام شده است تا شهروندان دغدغه کمتری را در مهر ماه امسال داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه حمل ونقل تمهیدات کافی اندیشیده شده تا ضمن استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز از سرویس های  مدارس که با هماهنگی تاکسیرانی ها در نقاط مختلف  انجام می شود استفاده مطلوب گردد.

هاشمی گفت: سهمیه بنزین خاص این ماه نیز از اول مهر ماه وارد کارت های سوخت شهروندان می شود و شهروندان در اوایل مهر ماه جهت ایاب و ذهاب و حمل و نقل مشکل کمتری را شاهد خواهند بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور گفت: فعالیت‌های عمرانی نیز در اطراف مدارس نظیر لکه‌گیری آسفالت، رنگ‌آمیز و احیای فضای سبز از اقداماتی است که به مناسبت ماه مهر ماه انجام می شود و آذین بندی و اهدای گل نیز در دستور کار شهرداری‌های کشور قرار دارد.

وی یاد آور شد: 1116 شهرداری در سطح کشور با همکاری آموزش و پرورش شهرها پیش‌بینی‌های لازم را برای بازگشایی مدارس انجام داده اند و 19 هزار بهیاری سطح کشور نیز هماهنگ با این فعالیت‌ها اقدامات عمرانی، آموزشی و فرهنگی مناسب را با این ایام در سطح مناطق و شهرهای خود به انجام رسانده‌است.

کد خبر 30985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز