همشهری نلاین: شهرداری تهران برای مشارکت در پروژه مونوریل نیاز به مصوبه شورای شهر دارد؛ دبیر شورای عالی ترافیک عنوان کرد.

به گزارش ایسنا مهندس حاج نصرالهی در این باره اظهار کرد: شاید دولت بخواهد به تنهایی پروژه مونوریل تهران را اجرا کند و اگر شهرداری تهران بخواهد همکاری داشته باشد و از اعتبارات خود استفاده کند، باید مصوبه شورای شهر تهران را داشته باشد.

وی با بیان این که نظارت بر بودجه و سایر عملکردهای شهرداری تهران، جزو وظایف شورای شهر است، گفت: در عین حال شورای عالی ترافیک بالاترین مرجع تصمیم‌گیر در حوزه ترافیک و حمل و نقل است و شورای شهر تهران نمی‌تواند از شورای عالی ترافیک بخواهد، مطالعات مونوریل را در اختیار شورای شهر تهران بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در صورت افزایش اختلاف در اجرایی نشدن مونوریل شهر تهران، اجرای مونوریل از تهران گرفته و به شهر دیگری داده شود، گفت: چنین مصوبه‌ای در شورای عالی ترافیک مطرح نشده است، اما هر شهری که مطالعه و مصوبه شورای عالی ترافیک را برای مونوریل داشته باشد، این طرح در آن اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها مصوبه مونوریل در استان کرمانشاه در حال اجراست که طبق اطلاع، مشاور برای مطالعات طرح انتخاب شده و پروژه به صورت مستقل در حال انجام است. همچنین یک کنسرسیوم آلمانی پیشنهاد انجام پروژه را با فاینانسی که خودش می‌آورد، داده است.

مهندس حاج نصرالهی با اشاره به مراحل تصمیم‌گیری در مورد مونوریل شهر تهران خاطر نشان کرد: پس از تشکیل کمیته‌ای متشکل از وزارت کشور، شورای شهر تهران و شرکت قطار شهری تهران و حومه و تصویب مطالعات در آن، ‌این کمیته در مورد چهار خط قابل اجرای مونوریل به تفاهم رسیدند و در عین حال برای اجرای سریع‌تر یکی از مسیرها توافق نهایی حاصل شد و به امضای هر سه طرف رسید.

دبیر شورای عالی ترافیک بیان کرد: چند سال پیش نیز در زمان اجرای طرح مونوریل صادقیه نیز مباحثی در مورد ضرورت اخذ مصوبه شورای شهر تهران توسط شهرداری تهران مطرح بود، اما شهردار وقت تهران تاکید داشت که در این طرح ریالی از اعتبارات دولت اخذ نمی‌شود و قرار است سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران آن را بدون کمک دولت به سرانجام برساند.

وی تصریح کرد: در آن زمان هم شورای عالی ترافیک به عنوان بالاترین مرجع در زمینه ترافیک، برای اجرای مونوریل مصوبه می‌خواست و شهرداری تهران به ضرورت نداشتن ارائه مجوز تاکید داشت، تا این که نتیجه حاصل نشد و این اختلاف نظرها موجب شد که این پروژه در گوشه‌ای از شهر تا امروز بلاتکلیف باقی بماند.

کد خبر 32869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز