رئیس شورای شهر تهران در واکنش به سخنان دبیر شورای‌عالی ترافیک مبنی بر احداث مونوریل بدون مصوبه شورای شهر تهران، گفت: مسئولان شورای‌عالی ترافیک به جای طرح بحث‌های بی‌مورد در رسانه‌ها در این زمینه با شورای شهر تهران صحبت کنند.

وی از اظهارات دبیر شورای‌عالی ترافیک تعجب کرد و خواستار آن شد تا کسانی که چنین اظهاراتی می‌کنند به منظور رفع ابهامات در شورای شهر حاضر شوند.

چمران پس از پایان چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که بدون حضور مستمع برگزار شد افزود: شورای شهر هیچ پاسخی به واسطه رسانه‌‌ها درباره مونوریل نمی‌دهد زیرا قانون همه چیز را در این زمینه مشخص کرده است.

به گزارش خبرنگار همشهری، رئیس شورای شهر تهران ضمن تأکید براین نکته که شهرداری تهران می‌تواند با اجرای طرح خطوط اتوبوس تندرو، اتوبوسرانی را از پایین‌ترین تا بالاترین سطح که همان استقرار کلیه تجهیزات لازم این طرح است توسعه دهد گفت: اگر اتوبوس‌های ویژه این طرح خریداری و ایستگاه‌های اتوبوس تندرو  نصب شود، آن موقع می‌توان درباره این طرح بحث و بررسی کرد.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود مهم‌ترین مبحث جلسه روز یکشنبه(هشتم مهر) شورای شهر تهران را بررسی طرح تدقیق خط محدوده جنوب وشرق شهر تهران دانست که تا آخر مهرماه به پایان می‌رسد.

براین اساس برای نخستین بار طرح تدقیق خط محدوده شهر تهران همزمان با تدوین و بررسی طرح جامع شهر تهران انجام می‌پذیرد.

به گفته چمران یکی از راهبردهای طرح جامع، شفاف سازی مرزها ولبه‌های شهری است که دراین صورت کنترل محدوده شهرتوسط مدیریت شهری به راحتی صورت خواهدگرفت.

این درحالی است که به گفته چمران، از سال 47 که محدوده تهران مصوب شده هیچگاه خط دقیق محدوده روی نقشه‌های GIS پیاده نشده است و این امر موجب بروز مشکلاتی همچون ساخت و ساز در ارتفاعات هزار و 800 متر شده است.

وی در پاسخ به وضعیت ساکنان ساختمان‌های موجود در ارتفاعات هزار و 800 متر پس از تدقیق گفت: افرادی که با مجوز و پروانه ساخت در حال زندگی در این ساختمان‌ها هستند، حقوق مکتسبه آن‌ها حفظ می‌شود.

چمران افزود: در سال‌ گذشته تدقیق خط محدوده شمال شهر و همچنین  مناطق 1 ، 2، 4، 5 و 22 انجام و به وسیله میخکوبی و پرچم مشخص شده است و در غرب تهران نیزبه خاطراتوبان کرج وتلاقی آن با محدوده شهرستان گرمدره مشکلی از بابت خط محدوده وجود ندارد.

وی با بیان این که قانون تقسیمات کشوری بر اساس طرح جامع تهران اصلاح می‌شود، گفت: وزارت کشور با استناد به قانون تصمیمات کشوری، حریم جنوب شهر تهران را حذف کرده، منتها مقرر شده است که این قانون بر اساس طرح جامع در دولت یا مجلس اصلاح شود.

کد خبر 32830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز