مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس عقد قرارداد مونوریل توسط دولت را دخالت در حیطه وظایف مدیریت شهری دانست و گفت: کمیسیون عمران مجلس نیز با ساخت مونوریل مخالف است.

به گزارش فارس، حبیب اسماعیل‌زاده ضمن اظهار بی‌اطلاعی از عقد قرارداد مونوریل تصریح کرد: دولت این کار را (اگر انجام داده باشد) بدون هماهنگی با کمیسیون عمران انجام داده است.

وی این اقدام دولت را دخالت دولت در وظایف شورا و شهرداری دانست و افزود: نظارت بر اجرای قوانین از جمله قانون بودجه، جزء وظایف نظارتی کمیسیون عمران مجلس است، بر همین اساس دولت باید قبل از انعقاد قرارداد، کمیسیون عمران را متقاعد می‌کرد؛ درصورتی که مجلس در جریان نیست.

عضو فراکسیون مدیریت شهری خاطرنشان کرد: البته مجلس در جریان تخصیص اعتبار در بخش حمل‌ونقل است و اعتبار بخش‌های مختلف مربوط به قطار شهری، اتوبوس و مینی بوس در تبصره 13 مشخص شده است اما برای مونوریل مشخصا اعتبار خاصی تعیین و به تصویب نرسیده است.

به اعتقاد وی، ساخت مونوریل در شرایط فعلی به نفع نیست. با توجه به منابع محدود مالی کشور، اولویت باید تکمیل مترو باشد و اگر اعتباری هست فعلا باید در این بخش سرمایه‌گذاری شود.

اسماعیل‌زاده درخصوص سکوت اعضای شورای شهر تهران درموضوع عقد قرارداد مونوریل گفت: دولت که خودش نمی‌تواند مونوریل را اجرا کند، بالاخره شورای شهر و شهرداری باید اجازه بسته یا باز بودن خیابانی را بدهند و این کار بدون اذن مجموعه مدیریت شهری شدنی نیست.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس، مونوریل را نظامی با ظرفیت پایین حمل مسافر و گرانقیمت دانست.

کد خبر 37979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز