یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به همشهری در مورد شایعه خرید واگن‌های مونوریل بدون اطلاع شورای شهر ضمن رد ارسال هرگونه گزارش رسمی در‌این‌باره به شورا گفت: خدا نکند دولت مونوریل را بدون هماهنگی احداث کند تا به بروز مقاومت از سوی شورای شهر و شهرداری تهران منجرشود.

وی گفت: از دولت انتظار داریم قبل از هرگونه اقدامی برای احداث مونوریل در پایتخت، این موضوع را در شورای شهر تهران مطرح کرده و نظرات اعضای شورا و نمایندگان مردم را بشنود.

خسرو دانشجو در حاشیه چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران اطمینان خاطر داد، با وجود برخی اختلاف نظرها بین مدیریت شهری با دولت بر سر ساخت مونوریل، فضای موجود میان دولت، شورا و شهرداری تهران فضای همکاری و همدلی است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد:‌ ترافیک تهران تابع عوامل متعددی است و چاره اندیشی برای این معضل بزرگ به تنهایی از عهده شورای شهر و شهرداری تهران خارج بوده  و نیازمند مساعدت مسئولان اجرایی در عرصه‌های مختلف است.

دانشجو در پاسخ به سؤال دیگر همشهری در مورد موضعگیری شورای شهر تهران در مورد اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری مبنی بر آمادگی دولت برای واگذاری 23 وظیفه از وظایف دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌ها براساس ماده 137 برنامه سوم و 136 برنامه چهارم توسعه گفت: ما ضمن تشکر از رئیس‌جمهوری منتظر نتایج عینی این سخن هستیم و معتقدیم اساسا  اداره کلان‌شهری مثل تهران نیازمند مدیریت واحد شهری است و شورای شهر نیز همواره پیگیر این مهم بوده است.

وی ادامه داد:‌ اما آنچه تذکرش ضروری به‌نظر می‌رسد این است که در گام اول نباید فقط فعالیت‌های هزینه‌بر به شهرداری‌ها واگذار شود بلکه بر اساس جدول زمان‌بندی به شکلی معقول تعدادی از فعالیت‌های هزینه بر در کنار فعالیت‌های درآمدزا به‌طور همزمان به شهرداری واگذار شود.

وی گفت: مسئولان دولتی و شورای شهر تهران باید پس از یک سری اقدامات و بررسی‌های کارشناسی نسبت به واگذاری وظایف اقدام کنند و توان شهرداری تهران را نیز مورد ارزیابی قرار دهند، سپس به تدریج واگذاری وظایف صورت پذیرد.

بنابراین گزارش در جلسه شورای شهر همچنین با فروش برج لعل (واقع در میرداماد) به قیمت 83 میلیارد تومان موافقت شد.

همچنین اعضای شورای شهر پس از بررسی طرح تدقیق حریم جنوبی شهر تهران محدوده حریم جنوب و جنوب غرب تهران را مشخص کردند.

شورای شهر در جریان جلسه غیرعلنی موافقت خود را با خرید هتل لاله شهر مشهد تا سقف مبلغ 10 میلیارد تومان اعلام کردند.

کد خبر 34566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز