سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نایب رییس شورای شهر تهران گفت: احداث منوریل توسط دولت و بدون مجوز شورای شهر تهران نشدنی است.

به گزارش ایسنا، حسن بیادی در حاشیه پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که با حضور مستمع برگزار شد، با تاکید بر این که احداث منوریل باید در شورای شهر تهران مصوب شده و سپس به شورای عالی ترافیک ارائه شود و احداث این پروژه باید از پایین به بالا حرکت کند، افزود: این طور نیست که مصوبه احداث منوریل از بالا به پایین حرکت کند، بلکه باید ابتدا باید مصوبه شورای شهر تهران را داشته باشد.

وی در پاسخ به علت سکوت اعضای شورا در برابر موضوع احداث منوریل، گفت: هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده که بخواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم.

بیادی با اشاره به این که اختصاص بودجه پروژه منوریل را از طریق رسانه‌ها مطلع شدم، اظهار کرد: برای ما هنوز این موضوع ثابت نشده است. اگر قراردادی بسته شده، خوب از آن‌ها بپرسید، چرا از ما سوال می‌کنید، ما درباره چیزی صحبت می‌کنیم که خودمان تصویب کرده باشیم. وی افزود: وقتی خودمان درباره منوریل مطالعه و تصمیم گرفتیم، آن وقت درباره احداث آن هم صحبت می‌کنیم.

نایب رییس شورای شهر تهران با بیان این که شورای شهر تهران مصوباتی را در زمینه مطالعات منوریل دارد، ‌گفت: اگر شرایط برای اجرای مطالعات فراهم باشد، اشکالی ندارد که دولت به ما کمک کند. اگر دولت بودجه این موضوع را مصوب و با ما هماهنگ عمل کند در آن صورت حتما همکاری می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که احداث منوریل بدون مجوز شورا توسط دولت نشدنی است، تصریح کرد: خودشان هم می‌دانند که این کار بدون اجازه شورای شهر تهران نشدنی است و نمی‌توانند این پروژه را اجرایی کنند.

بیادی در عین حال گفت: من جوابگوی دولت نیستم، فقط تاکید می‌کنم که احداث منوریل در تهران نیازمند مصوبه شورای شهر تهران است و صرفا بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور، نمی‌توان این پروژه را اجرایی کرد.

وی افزود: کار باید از پایین به بالا انجام شود و طرح باید در شورای شهر تهران و سپس در شورای عالی ترافیک به تصویب برسد.

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: شورای عالی ترافیک می‌تواند، سیاست‌های کلان را اعمال کند و وزارت کشور با اجازه شورا و شهرداری تهران می‌تواند در رابطه با پروژه منوریل وارد عمل شود.

وی با تاکید بر این که تهران از شهرهای دیگر مستثنی است، اضافه کرد: برای تهران اختیاراتی دیده شده و وزارت کشور باید برای انجام فعالیت‌های عمرانی در شهرها با شورا هماهنگی کند.

بیادی در پاسخ به این که چرا کمیته مشترکی با وزارت کشور برای پیگیری احداث پروژه منوریل تشکیل نمی‌دهید، گفت: پیشنهاد تشکیل این کمیته را به رییس شورای شهر تهران ارائه می‌دهم.

وی گفت: یکی از ایرادات شهرداری این است که هنوز منوریل صادقیه را تعیین و تکلیف نکرده است، لذا از شهرداری خواسته‌ایم تا تکلیف این پروژه را مشخص کند.

نایب رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: شورای شهر و شهرداری تفاهم نامه‌ای برای احداث منوریل امضا نکرده‌اند.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، که تمایلی به اظهار نظر درباره پروژه منوریل نداشت در پاسخ به خبرنگاران که وی را حلقه کرده بودند، گفت: انشاالله به موقع‌اش در مورد این موضوع صحبت خواهم کرد.

وی در پاسخ به این که چرا به سوالات درباره پروژه منوریل سربسته جواب می‌دهید، گفت: اجازه بدهید که من همین مقدار صحبت کنم نه بیشتر.

چمران گفت: مشتاق نیستم که در این رابطه صحبت کنم و سپس با تشکر از میان خبرنگاران خارج شد که در پی اصرار خبرنگاران به آنان گفت: من این بحث را دنبال نمی کنم، شما هم دنبال نکنید. وی در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران که چرا سکوت کرده اید؟ تنها به گفتن خیلی متشکرم اکتفا کرد.

کد خبر 37721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز