سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری‌ها درقبال تخفیف 50 درصدی عوارض ساخت و ساز به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، ازمحل اعتبارات عمومی کشور یارانه دریافت خواهند کرد.

مهدی چمران در پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به بررسی طرح جامع مسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: در ماده 15 این طرح پیش‌بینی شده که به منظور کمک به اقشار کم‌درآمد و نوسازی بافت‌های فرسوده 50 درصد عوارض ساخت و ساز کسر و تخفیف داده شود اما بر اساس محاسبات صورت‌گرفته از آن جا که این تخفیف‌ها بنیه مالی شهرداری‌ها به ویژه در شهرستان‌ها رابیش ازپیش تضعیف می‌سازد، برای حل این مشکل، رایزنی‌هایی انجام شد.

وی ادامه داد: به‌طوری که مقرر شد، کلیه تخفیف‌های عوارض ساخت‌و‌ساز در بودجه سنواتی دولت پیش‌بینی و به شهرداری‌ها پرداخت شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: شورای شهر تهران نیز برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده به شرط تجمیع تخفیف خواهد داد، براین اساس اگر 6  قطعه بافت فرسوده تجمیع و از ریزدانگی خارج شوند تا 90 درصد از تخفیف عوارض ساخت‌و ساز بهره‌مند می‌شوند.

وی از بررسی بحث باغ‌ها در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این موضوع نیز در مجلس در حال بحث و بررسی است که امیدواریم با این نتیجه رسیدن آن نیز از قطع بی‌رویه درختان و فضای سبز در کشور جلوگیری شود.

انحلال شوراها، برنده ندارد

چمران دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به موضوع انحلال شورای شهرکرمانشاه ازاستانداران، فرمانداران وشوراهای اسلامی شهروروستا ی سراسر کشور خواست تا با یکدیگر همراهی کرده و با تفاهم به حل مسایل و مشکلات خود بپردازند.

وی اظهارداشت: درانحلال شوراها نه تنها هیچ‌کس برنده نیست بلکه به نفع وزیبنده قوه قضائیه ودرمجموع نظام ما هم نیست.

چمران که ریاست شورای‌عالی استان‌ها را نیزبرعهده دارد در توضیح این مطلب گفت: انحلال شوراها چنین برداشتی را در اذهان دیگران به وجود می‌آورد که جامعه ما هنوزبه رشد وبلوغ فکری لازم برای اداره شوراها نرسیده است.

وی ازشوراها و وزارت کشورخواست تا با همکاری همدیگر کاری کنند تا شوراها فدا نشوند.

با خبرنگاران درباره مونوریل

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: احداث مونوریل توسط دولت و بدون مجوز شورای شهر تهران نشدنی است.

به گزارش همشهری، در حاشیه پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، خبرنگاران خواستار توضیح حسن بیادی- نایب رئیس شورای اسلامی شهرتهران - درباره علت سکوت این شورا درقبال طرح مونوریل شدند که وی دراین باره گفت: چگونه درمورد اقدامی که صورت نگرفته صحبت کنیم.

وی درعین حال برتصویب طرح احداث مونوریل در شورای شهر تهران تأکید کرد وگفت: این طور نیست که دستوراحداث مونوریل از بالا به پایین باشد، بلکه باید ابتدا مصوبه شورای شهر تهران را داشته باشد.

بیادی ازبسته شدن هرگونه قراردادی که منجربه احداث مونوریل در تهران شود اظهاربی اطلاعی کردوگفت: برای ما هنوز این موضوع ثابت نشده است ضمن اینکه ما در شورای شهر درباره چیزی صحبت می‌کنیم که خودمان درباره اش مطالعه وتصمیم‌گیری کرده باشیم.

وی با تأکید بر این که احداث مونوریل بدون مجوز شورا توسط دولت نشدنی است، تصریح کرد: خودشان هم می‌دانند که این کار بدون اجازه شورای شهر تهران نشدنی است و نمی‌توانند این طرح را اجرایی کنند.

نایب رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: شورای شهر و شهرداری تفاهم نامه‌ای برای احداث مونوریل امضا نکرده‌اند.

بنا براین گزارش درجلسه شورای شهر تهران طرح 2فوریتی مجوز انتقال و جابه‌جایی اعتبارات ردیف‌های بودجه شورای شهر تهران به منظور تأمین نیازهای فوری انجمن‌های شورایاری محلات شهر تصویب شد.

بر این اساس مقرر شد در سال 86 برای شورایاری‌ها مبلغ 2میلیارد و 226 میلیون ریال هر چه سریع‌تر پرداخت شود تا متعاقب آن ماهانه 50‌هزار تومان به شورایاری‌ها به‌عنوان کمک هزینه تعلق گیرد.

همچنین در جلسه روز سه‌شنبه یک فوریت لایحه ساماندهی وضعیت سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران به تصویب شورای شهرتهران رسید.

کد خبر 37763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز