همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: سینما آزادی در دهه فجر افتتاح می‌شود و اگر دوستان مصلحت بدانند، جشنواره فیلم فجر امسال در این سینما برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف ظهر امروز(دوشنبه29 مرداد) در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی فرهنگی زمرد در منطقه 3 شهرداری تهران در جمع خبرنگاران از اتمام ساخت سازه سینما آزادی در هفته آینده خبر داد و گفت: همزمان با کار ساخت سازه سینما تأسیسات و تجهیزات این پروژه نیز در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: براساس قولی که سال گذشته در مراسم کلنگ‌زنی این سینما داده‌ام، این پروژه در دهه فجر افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود و اگر دوستان مصلحت بدانند جشنواره فیلم فجر امسال در این سینما برگزار می‌شود.

شهردار تهران یادآور شد: تصمیم داریم مراکز فرهنگی را در سطح شهر به گونه‌ای توسعه دهیم که هم نقش محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به افتتاح فرهنگسرای پایداری در منطقه 3 شهرداری تهران گفت: کارهای فرهنگی که قرار است در این فرهنگسرا انجام شود از جنس کار فرهنگ جبهه و جنگ است.

مشکل بنزین شهرداری تهران برطرف نشده است

شهردار تهران در خصوص مشکل کمبود بنزین شهرداری تهران گفت: تا این لحظه مشکل بنزین شهرداری تهران برطرف نشده است.

قالیباف در خصوص مشکل جمع شدن زباله در برخی از مناطق شهر تهران گفت: این مشکل آنقدری که صدا و سیما به آن پرداخت حاد نبود و بحث‌های حاشیه‌ای نیز در برنامه‌های صدا و سیما وجود داشت، شهرداری تهران با همکاری شورایاری محلات تا 15 روز آینده مشکل را برطرف خواهد کرد.

وی در خصوص تصدی آقای دنیا‌مالی در سمت سرپرستی معاونت شهرسازی گفت: به زودی تصمیمات جدی در حوزه شهرسازی اتخاذ خواهیم کرد.

تهرانپارس- افسریه و میدان بسیج مسیر توافق شده برای منوریل

شهردار تهران در پاسخ به اینکه شما در برنامه پاسخگوی به سؤالات شهروندان 1888 اعلام کردید که توافقات کلانی بین شهرداری تهران و وزارت کشور در خصوص منوریل صورت گرفته و چند روز بعد معاون حمل و نقل و ترافیک شما این موضوع را تکذیب کرد [توضیحات بیشتر]و انتشار این خبر را اشتباه همه خبرنگاران یاد کرد و گفت: من همان حرفهایی که آن روز زدم را امروز هم می‌زنم و حرف من هیچ فرقی با صحبت‌های آقای هاشمی تشکری ندارد.

قالیباف ادامه داد: من آن روز گفتم خواهش من این است که موضوع مونوریل را سیاسی نکنیم چرا که این موضوع کاملاً فنی و کارشناسی است.

شهردار تهران اظهار داشت: اینکه تهران نیازمند قطار هوایی (که یک نوع آن منوریل است ) است یا نه، کارشناسان اعلام کرده‌اند تهران نیازمند منوریل است و بنده نیز این موضوع را تأیید می‌کنم. وی تأکید کرد: حتما در شهر تهران نیازمند قطار هوایی که یک نوع آن هم منوریل است، هستیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه قرار بود منوریل در صادقیه احداث شود، گفت: برای احداث منوریل در این محدوده کار کارشناسی صورت نگرفته بود و در طرحی که جدید تصویب شده در آن منطقه منوریلی احداث نمی‌شود و تنها جایی که در حال حاضر به توافق رسیده‌ایم از طرف تهرانپارس به سمت افسریه و میدان بسیج است که کار کارشناسی برای آن انجام داده‌ایم.

وی افزود: چگونگی احداث منوریل در این مسیر نیز، نیازمند طی مراحل قانونی است و باید لایحه‌ای از شهرداری به شورای شهر و سپس به شورای عالی ترافیک ارائه شود.

کد خبر 29401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز