چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر شرکت سایمنتک می‌گوید نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس در ۵۵ درصد از حملات سایبری شکست خورده و ناموفق عمل می‌کنند.

براساس گزارش گاردین، برایان دای، قائم‌مقام ارشد امنیت اطلاعات در شرکت سایمنتک می‌گوید نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس تنها قادرند 45 درصد از حملات بدافزارها و ویروس‌ها را خنثی کنند؛ به گفته وی این نرم‌افزارها کاربران را در معرض خطر ویروس‌ها تنها رها کرده‌اند. شرکت سایمنتک از دهه 1980 آغاز به‌ تولید نرم‌افزارهای آنتی ویروس کرده و درحال حاضر نیز نرم‌افزار نورتون را تولید و به‌فروش می‌رساند.

دای در گفتگو با وال استریت‌ژورنال گفت هکرها بیشتر از همیشه به استفاده از تکنیک‌های جدید و نقص‌های امنیتی موجود در نرم‌افزارها برای انجام حملات سایبری رو آورده‌اند و در نتیجه نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس 55 درصد از حملات سایبری را اصلا نمی‌بینند.

همچنین به گفته بنیانگذار شرکت کسپرسکی، بدافزارها در دوره پس از استاکس‌نت به‌شدت پیچیده‌تر شده‌اند. طیف ویروس‌های رایانه‌ای از ویروس‌هایی با قابلیت انجام حملات ساده برای سرقت اطلاعات مالی کاربران تا جاسوسی از کاربران و اطلاعات آنها گسترده شده‌است و می‌توانند با یک اشاره به سلاحی سایبری تبدیل شوند.

ناتوانی در تشخیص این حملات شرکت سایمنتک را به سوی افزایش تنوع محصولات متمایل کرده و محصولات این شرکت از قالب محافظتی صرف، به قالب ردیابی و واکنش تغییر حالت داده‌اند. این الگوی ردیابی و پاسخ به معنی ردیابی نشت اطلاعات، هک‌ها و دیگر مداخله‌ها و ممانعت از سواستفاده بیشتر از اطلاعات مسروقه است. برای کاربران این به معنی تغییر دادن رمزهای عبور است اما برای شرکتها این به معنی مسدود کردن دسترسی به حساب‌ها و سرویس‌هایی است که مورد حمله قرار گرفته‌اند و همچنین ردیابی منبع حملات خواهد بود.

کد خبر 258768
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز