همشهری آنلاین: فعال اینترنتی آرون سوارتز ۲۶ ساله که یکی از بنیانگذاران وب‌سایت Reddit نیز به شمار می‌رفت، ژانویه سال گذشته خودکشی کرد و گروه هکرهای ناشناس یک سال بعد، در روز خودکشی او صفحه وب‌سایت دانشگاه MIT را هک کردند.

آرون سوارتز

براساس گزارش گاردین، روز گذشته اولین سالگرد مرگ این فعال اینترنتی جوان بود، فردی که در زمان مرگش به اتهام هک کردن اسناد گروه آنلاینی به نام JSTOR با حکم احتمالی 50 سال حبس مواجه بود.

به همین مناسب، هکرهای ناشناس صفحه وب‌سایت دانشگاه انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT) را هک کردند، دانشگاهی که خانواده سوارتز معتقدند در مرگ فرزندشان دست داشته‌است و از این دانشگاه و دولت به خاطر مرگ فرزندشان شکایت کرده‌اند. هکرهای ناشناس روی صفحه MIT نوشتند: روزی که ما مبارزه می‌کنیم و پس از آن وب‌سایت به کلی از دسترس خارج شد. این وب‌سایت سال گذشته نیز توسط ناشناس‌ها هک شده‌بود.

از سویی دیگر به مناسبت سالگرد این فعال جوان راهپیمایی اعتراضی نیز توسط استاد دانشگاه و نویسنده‌ای به نام لارنس لسینگ در ایالت نیوهمپشایر انجام گرفت، ایالتی که میزبان اولین دور انتخابات ریاست جمهوری 2016 خواهد بود. این راهپیمایی با هدف ایجاد کمپینی علیه سیستم فاسد واشنگتن در این شهر برگزار شد.

سوارتز پنج ماه پیش از افشاگری ادوارد اسنودن،‌پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا درباره برنامه جاسوسی گسترده آمریکا خودکشی کرد.

کد خبر 245592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز