شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت یاهو باری دیگر هدف حمله هکرها قرار گرفت و در همین راستا این شرکت برای محافظت از کاربرانش رمزهای عبور آنها را تغییر می‌دهد.

براساس گزارش NBC، شرکت یاهو به منظور محافظت از حریم کاربرانش اقدام به تغییر دادن رمزهای عبور کاربرانی که قربانی این حمله سایبری شده‌اند کرده و در تلاش است با کمک گرفتن از مقامات قانونی تحقیقات بیشتری درباره این حمله انجام دهد.

به گفته این شرکت هکرها به مجموعه‌ای از نام‌های کاربری و رمزهای عبور کاربران ایمیل یاهو دسترسی یافته‌اند و تلاش کرده‌اند با کمک گرفتن از یک نرم‌افزار خودکار به صورت همزمان وارد تمامی این حساب‌های کاربری شوند. یاهو تعداد این حساب‌های کاربری را اعلام نکرده‌است.

به گفته یاهو هکرها این لیست را از میان دیتاسنتری که به آن نفوذ کرده‌اند به دست آورده‌اند. آزمودن نام‌های کاربری و رمزهای عبور حساب کاربری یک وب‌سایت در دیگر وب‌سایت‌ها یکی از تکنیک‌های رایج هکرها است و به همین دلیل به کاربران توصیه می‌شود از یک رمز عبور در وب‌سایت‌های مختلف استفاده نکنند زیرا این رویکرد کاربران را دربرابر حملات سایبری اینچنینی آسیب‌پذیر خواهد ساخت.

یاهو می‌گوید هنوز مشخص نیست که این اطلاعات مستقیما از میان سیستم‌های این شرکت نشت کرده‌اند یا از شیوه‌هایی دیگر به دست هکرها افتاده‌اند. این شرکت اعلام کرده برای ممانعت از تکرار چنین رویداد‌هایی مقررات امنیتی بیشتری را برای کاربران وضع خواهد کرد.

کد خبر 247876
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز