سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هکرها دریکی از نادر‌ترین نمونه‌های حملات سایبری که تاکنون درجهان انجام گرفته‌است، برای ارسال هرزنامه از یک دستگاه یخچال استفاده کرده‌اند.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، شرکت امنیتی ProofPoint اعلام کرد خانه‌های آنلاین و متصل به اینترنت به مدت دو هفته و از تاریخ 23 دسامبر مورد هجوم بات‌نتی عظیم قرار گرفته و آلوده شده‌اند.

گفته می‌شود هکرها در این حمله سایبری توانسته‌اند به روترهای شبکه‌ خانه‌ها نفوذ کرده و به مراکز مالتی‌مدیا،‌تلویزیون‌ها و درنهایت به یک یخچال متصل شده و سکویی برای ارسال هرزنامه‌های مخرب و ایمیل‌های فیشینگ ایجاد کنند. به گفته این شرکت امنیتی این حمله سایبری اخیر عوارض امنیتی قابل‌توجهی بر مالکان ابزارهای الکترونیک و اهداف تجاری هکرها داشته‌است.

انتظار می‌رود استفاده از تجهیزات هوشمند و متصل در آینده نزدیک رشد قابل توجهی پیدا کرده و در میان کاربران به محبوبیت بالایی برسد و از سویی دیگر این تجهیزات به اهدافی جذاب برای هکرها تبدیل شوند زیرا معمولا تجهیزات متصل و هوشمند از نسبت به رایانه‌ها از ایمنی کمتری برخوردارند.

این حمله سایبری که از 23 دسامبر تا 6 ژانویه ادامه داشته‌است امواجی از هرزنامه‌ها، یعنی روزانه بیش از 100 هزار هرزنامه را به سوی اهداف مختلف روانه داشته‌است و این اهداف نیز کاربرانی خاص در گوشه‌و‌کنار جهان بوده‌اند. به گفته شرکت ProofPoint بیشتر این هرزنامه‌ها توسط تجهیزاتی ارسال شده‌اند که لپ‌تاپ یا رایانه‌های معمولی و حتی گوشی‌های موبایل نبوده‌اند.

به گفته متخصصان امنیت شبکه، بات‌نت‌ها درحال حاضر یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های امنیتی در شبکه به شمار می‌روند و ظهور حملات سایبری از طریق تجهیزات خانگی این شرایط را وخیم‌تر کرده‌اند. بسیاری از این تجهیزات از ایمنی بسیار پایینی برخوردارند و مصرف‌کنندگان هیچ راهی برای از تشخیص و بین بردن آلودگی تجهیزاتشان در اختیار ندارند.

کد خبر 246623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز