چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رمز عبور ۱۲۳۴۵۶ در دورانی که ۱۵۰ میلیون حساب کاربری شرکت ادوبی قربانی حمله هکرها شد، محبوب‌ترین رمز عبور میان کاربران این شرکت بوده‌است.

رمز عبور

براساس گزارش BBC، بیش از 1.9 میلیون نفر از کاربران شرکت ادوبی از این توالی ساده عددی به عنوان رمز عبور خود استفاده کرده‌اند. به گفته محققان انتخاب چنین رمز‌های عبور ساده‌ای راه را برای حمله هکرها هموار خواهد کرد.

ادوبی در تاریخ 4 اکتبر اعلام کرد هکرها به سیستم‌های این شرکت نفوذ کرده‌اند و اطلاعات میلیون‌ها نفر از کاربران این شرکت را به سرقت برده‌اند، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهند تعداد تقریبی کاربران قربانی 2.9 میلیون نفر بوده‌است. اما ادوبی 30 اکتبر در تعداد این کاربران تجدید نظر کرده و عدد حقیقی را 38 میلیون نفر اعلام کرد. به طور کلی اطلاعات 150 میلیون نفر از کاربران ادوبی طی حمله هکرها به سرقت رفته بود که بخشی از این تعداد حساب‌های کاربری غیرفعال بوده‌اند.

این شرکت اکنون تمامی حساب‌های کاربری هک شده را مسدود کرده و اعلام کرده که زمانی این حساب‌ها باز خواهند شد که رمز عبور آنها تغییر کند. نسخه ای از اطلاعات به سرقت رفته از ادوبی که به صورت آنلاین منتشر شده بود الهام بخش جرمی گزنی، متخصص امنیت شبکه شد تا دریابد رمزهای عبوری که هکرها به این سادگی توانسته‌اند از آن عبور کنند چه بوده‌است.

به گفته وی 1.9 میلیون نفر از این کاربران رمز بسیار ساده و قابل حدس 123456 را برای خود انتخاب کرده بودند و رمز عبور 123456789 رتبه دوم را به دست آورده‌است. adobe123 ، qwerty و password از دیگر رمزهای عبور ساده و محبوب کاربران بوده‌اند. به گفته وی با نتیجه این بررسی‌ها باید محتاطانه برخورد شود، زیرا تا مدتهای طولانی هیچ‌کس به کلید‌هایی که ادوبی از آنها برای رمزنویسی داده‌هایش استفاده می‌کرد دسترسی نداشت اما رویکرد نادرست ادوبی در رمزنویسی و ذخیره این رمزهای عبور و همچنین انتخاب رمزهای نادرست از جانب کاربران مسیر هکرها برای نفوذ به سیستم‌های این شرکت را فراهم آورده است.

کد خبر 237859
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز