چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وب‌سایت شورای شهر سوری مورد هجوم هکرهای ناشناس قرار گرفته و محتوی صفحات آن با استفاده از اطلاعاتی مربوط به دیوید میراندا هم‌اتاقی خبرنگار گاردین که در افشاگری اخیر با ادوارد اسنودن همکاری کرده‌است، جایگزین شده‌است.

براساس گزارش BBC، وب‌سایت شورای شهر سوری در منطقه مول‌ولی عصر روز دوشنبه در اعتراض به بازداشت 9 ساعته دیوید میراندا، دوست گلن گرینوالد خبرنگار گاردین مورد هجوم هکرها قرار گرفت. این شورا به هکرهای ناشناس مشکوک است، گروهی از هکرها که مسئولیت حمله به شرکت سونی را نیز به عهده گرفته‌آند.

سخنگوی شورای شهر سوری می‌گوید این شورا از سیستم محافظتی خود برای حفظ اطلاعات عمومی اطمینان کامل دارد و مطمئن است که داده‌ها و خدمات اطلاعات داخلی در این شورا برای هکرها قابل دسترسی نبوده‌اند.

به گفته آلن وودوارد استاد دانشکده کامپیوتر دانشگاه سوری، هکرها به صورت خودکار به دنبال نقاط ضعف سایت‌ها هستند و از این رو به این وب‌سایت حمله کرده‌اند که در آن نقطه ضعفی یافته‌اند. وی معتقد است هکرها به دنبال هرنوع وب‌سایت‌ دولتی هستند،‌آنها تنها می‌خواهند خود را در جامعه مطرح کنند.

میراندا روز یکشنبه درحالی که قصد داشت از آلمان به کشور برزیل بازگردد،‌توسط ماموران امنیتی فرودگاه برای 9 ساعت بازداشت شد.وی می‌گوید برای ساعت‌ها در اتاقی محبوس بوده و ماموران به نوبت از او بازجویی می‌کرده‌اند. به گفته وی ماموران رایانه، بازی‌های ویدیوی، گوشی موبایل و کارهای حافظه وی را ضبط کرده‌اند. وی از پلیس به خاطر استفاده از قوانین ضدتروریسم برای بازداشت و ضبط اموالش شکایت کرده‌است.

کد خبر 227989
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز