شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اطلاعات خصوصی از قبیل شماره تلفن، آدرس ایمیل و منزل و دیگر اطلاعات ۷۰ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی‌، یعنی نزدیک به یک سوم جمعیت بزرگسالان این کشور توسط هکرها به سرقت رفت.

کارت اعتباری

براساس گزارش گاردین، فروشگاه زنجیره‌ای تارگت ( Target ) اعلام کرد وسعت حمله سایبری که طی دوره اوج خرید 19 روز پیش از آغاز سال نوی میلادی به رایانه‌های این فروشگاه انجام شد بسیار بیشتر از چیزی بوده که این شرکت تصور می‌کرده‌است، این فروشگاه در اواخر ماه دسامبر اعلام کرد اطلاعات 40 میلیون کارت اعتباری مشتری‌های این فروشگاه به سرقت رفته‌است اما اکنون اعلام کرده قربانیان این حمله هکری بیش از 70 میلیون نفر بوده‌اند.

به گفته تحلیل‌گران این حمله نسبت به حمله سال 2007 تعداد بیشتری از افراد را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، در آن حمله طی دوره‌ای 18 ماهه 90 میلیون کارت اعتباری هک شدند،‌اما اکنون رئیس شرکت مشاور TrustedSec می‌گوید تارگت هنوز از وسعت اصلی این حمله آگاهی نیافته‌است و احتمال زیاد رقم نهایی بسیار بزرگتر از 70 میلیون نفر خواهد بود و این حمله سایبری به بزرگترین حمله در تاریخ فعالیت این فروشگاه تبدیل خواهد شد.

در این حمله هکرها اطلاعاتی از قبیل اسامی، شماره کارتهای اعتباری و دبیت، تاریخ انقضای کارت‌ها، رمز دوم کارت‌ها و کد مخفی شده در نوار مغناطیسی پشت کارت‌ها به سرقت رفته‌اند. پس از انتشار اخبار این سرقت، بانک‌ها برای مشتریانی که اطلاعاتشان به سرقت رفته بود محدودیت برداشت از حساب تعیین کردند، سیاستی که در فصل خرید سال نو برای مشتریان خوشایند نیست.

این حمله از طریق نفوذ به سیستم ادوبی رایانه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای تارگت انجام گرفته‌است و اطلاعات مسروقه در اختیار بازارهای آنلاین زیرزمینی قرار گرفته‌است، جایی که هر کارت اعتباری به قیمت 20 تا 100 دلار دست به دست گشته و از آن برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود.

کد خبر 245412
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز