همشهری آنلاین: اف بی آی (FBI) هشدار داد هکرهای ناشناس برای یک سال گذشته به صورت مخفیانه به رایانه‌های دولت آمریکا دسترسی یافته و اطلاعات محرمانه‌‌ای را از این رایانه‌ها به سرقت برده‌اند.

ناشناس

براساس گزارش رویترز، هکرهای ناشناس با یافتن ضعفی در نرم افزار شرکت ادوبی، از دسامبر گذشته توانسته‌اند به درون سیستم های رایانه‌ای دولتی آمریکا نفوذ کنند و مسیرهای نفوذ خود را برای ورود به بیشتر رایانه های سازمان های دولتی آمریکا باز نگه داشتند.

این خبر یک روز پس از محکومیت یکی از هکرهای گروه ناشناس به 10 سال حبس به جرم انتشار هزاران ایمیل متعلق به شرکت اطلاعاتی استراتفور منتشر شده است.جرمی هاموند که مجازات خود را کینه توزانه توصیف کرده است به دادگاه گفت دولت محکومیت و زندانی شدن من را جشن گرفته است به این امید که این حکم، پایان داستان باشد. من مسئولیت اعمال خود را با محکومیتم به عهده گرفته ام اما دولت چه زمانی پاسخ جنایت های خود را خواهد داد؟

گزارش FBI درباره هک شدن سیستم های ادوبی حاکی از گسترده بودن این مشکل است که ارتش، وزارت انرژی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی و بسیاری از دیگر آژانس های دولتی آمریکا را تحت تاثیر خود قرار داده است. به گفته مقامات، این پروژه هک با پرونده لائوری لاو، بریتانیایی تحت تعقیب در ارتباط است، این متهم نیز رایانه های وزارت انرژی، ارتش، وزارت بهداشت و خدمات انسانی، کمیسیون صدور احکام و دیگر سازمان های دولتی را هک کرده بود.

به گفته مقامات این حملات از زمانی آغاز شدند که لاو و همکارانش موفق به یافتن رخنه امنیتی در نرم افزار cOLDfUSION شرکت ادوبی شدند، نرم افزاری که از آن برای طراحی و ساخت وب سایتها استفاده می شود. محققان همچنان درحال گردآوری اطلاعات درباره وسعت این حمله سایبری هستند و به اعتقاد آنها این حمله همچنان ادامه دارد.

گفته می شود اطلاعات مسروقه شامل اطلاعات شخصی 104 هزار کارمند دولت، پیمانکار، اعضای خانواده و وابستگان وزارت انرژی و همچنین اطلاعات حساب بانکی بیش از دو هزار نفر است. از سوی دیگر ادوبی اعلام کرده که نرم افزارهای هک شده نرم افزارهایی بوده اند که با استفاده از جدید ترین بسته های امنیتی به زور رسانی نشده بودند.

کد خبر 238936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز